ارزانترین فالوور،لایک و بازدید اینستاگرام و تلگرام در کل کشور را خریداری کنید (حرفه‌ای‌ترین پلتفرم خدمات شبکه‌اجتماعی کشور) کلیک کنید

از صفر تا صد کپشن (Caption) اینستاگرام

4 سال پیش

مطمئنا اولین چیزی که بعد از تصویر یا ویدئو ارسالی شما در اینستاگرام نظر کاربران را جلب میکند کپشن (توضیح) شما در مورد پست است.
کپشن های اینستاگرام مانند توصیفاتی است که در مورد یک کتاب نوتشه میشود بنبار این هرگز اهمیت کپشن ها در اینستاگرام  را نادیده نگیرید.
در حالی که اکثر سایت ها توضیحات بسیار کمی در مورد کپشن های اینستاگرام میدهند من در این مقاله قصد دارم تا از 0 تا 100 کپشن اینستاگرام را برای شما کاربران سایت omigo.ir توضیح دهم.
بعد از خواندن این مقاله متوجه میشوید که دقیقا کپشن اینستاگرام چه چیزی هستند ، چگونه میتوان بهترین کپشن را نوشت ، بهترین و بدترین کپشن ها چه چیزهایی هستند و... .
در ادامه همراه من باشید تا پس از خواندن این مقاله یک متخصص نوشتن کپشن در اینستاگرام شده باشید.

کپشن در اینستاگرام چیست؟

کپشن های اینستاگرام به عنوان نقل قول شناخته میشوند که توضیحات مختصری درباره هر پست هستند.
کپشن اطلاعات بیشتری از پست ارسالی شما را به مخاطب ارائه میکند که میتواند شامل ایموجی ها ، هشتگ ها و تگ ها باشد.

به عنوان مثال میتوانید توضیحاتی از مکانی که عکس یا ویدئو گرفته اید را بنویسید یا یک نقل قول و جمله مرتبط با پست را به عنوان توضیحات آن اضافه کنید.

کپشن در اینستاگرام چیست؟

چرا کپشن های اینستاگرام مهم هستند؟

افرادی که از اینستاگرام فقط به عنوان یک سرگرمی استفاده میکنند معمولا توجهی به کپشن های موجود در پست ها نمیکنند زیرا آنها فقط میخواهند که تصاویر و ویدئوهای بقیه را مشاهده کنند.
اما مشاغل و کسب و کارها که قصد تبلیغ و معرفی برند و محصولات خود را دارند نباید هیچگاه قدرت کپشن ها را در نظر نگیرند ، همیشه باید بهترین کپشن ها را برای پست های خود بنویسند.
چند دلیل اهمیت کپشن اینستاگرام شامل موارد زیر است :

  • کپشن شما را بهتر به دیگران نشان میدهد.
  • کپشن ها موجب تعامل بیشتر شما با کاربران میشود.
  • کپشن ها برند شما را بهتر به دیگران میشناساند.


طول کپشن های مربوط به پست اینستاگرام چقدر است؟

محدودیت اینستاگرام برای کپشن ها در طول نوشته ها نیز اعمال میشود. این بسیار مهم است که بدانید کپشن های اینستاگرام حداکثر تا 2200 کاراکتر را پشتیبانی میکند ، همچنین شما میتوانید حداکثر 30 هشتگ را در متن کپشن خود بنویسید.

طول کپشن های مربوط به پست اینستاگرام چقدر است؟

اگر مایل به اضافه کردن هشتگ های بیشتر هستید تنها کاری که باید انجام دهید این است که هشتگ ها را در نظرات بنویسید.
اما توضیه میشود که اکیدا از این کار خودداری کنید زیرا باعث میشود که پست شما به عنوان یک پست اسپم شناخته شود و شما شادوبن شوید.

چگونگی نوشتن یک کپشن خوب و مناسب

وب سایت های زیادی در اینترنت وجود دارند که به شما کپشن های آماده و ایده های مختلفی مانند کپشن های خنده دار ، عشاقانه ، دوستانه و... معرفی میکنند (در آخر مقاله چندین سایت لاتین را معرفی کرده ایم).
اما آنچه من میخواهم شما انجام دهید این است که یاد بگیرید چگونه خودتان یک کپشن خوب و مناسب را بنویسید.
با خواندن مراحل زیر شما یک قدم به متخصص شدن در نوشتن کپشن نزدیک خواهید شد.

چگونگی نوشتن یک کپشن خوب و مناسب

اطلاعات مربوط به پست خود را جمع آوری کنید

اولین قدم برای نوشتن یک کپشن خوب ، جمع آوری اطلاعات در مورد پست است.
شاید برای شما هم اکنون سوال شود که منظور من از جمع آوری اطلاعات چیست؟ منظور اطلاعاتی مانند زمان گرفتن عکس یا ویدئو ، کجا گرفته شدن ، دلیل عکس گرفتن یا ضبط فیلم برداری است ، یا اینکه به مخاطبین خود بگویید چه قضیه ای پشت این تصویر یا ویدئو ارسالی وجود دارد.
پاسخ به چنین سولاتی یک کپشن مناسب از پست را تشکیل میدهد حتی میتوانید با احساسات خود در مورد عکس یا احساسی که در زمان گرفتن عکس داشته اید به کپشن آنها را اضافه کنید و نقل قول های زیباتری را بنویسید.

نوشتن کپشن را شروع کنید

هم اکنون میدانید که چه چیزهایی را برای کپشن باید بنویسید اگر میخواهید که کپشن شما بدون عیب باشد باید از لحاظ غلط املایی ، نگارش و ... آنرا بررسی کنید.

از فالورئها بخواهید که نظر بدهند

همانطور که گفته شد کپشن های اینستاگرام میتوانند باعث درگیر شدن کاربران با پیج و پست شما شود ، یکی از راه های دستیابی به تعامل ، دریافت نظرات بیشتر در مورد یک پست است ، هیچ کَس مایل به نوشتن نظر در پستی که کپشن خوبی ندارد نیست بنابر این سعی کنید که کپشن شما شرح خوبی از پست بدهد و از فالوئرهایتان بخواهید که در مورد کپشن هیا شما اظهار نظر کند.

چگونه از کاربران بخواهیم که در مورد کپشن ها نظر بدهند؟

در کپشن سوال کنید

سوالات خود را در آخر کپشن اینستاگرام اضافه کنید ، به یاد داشته باشید که تمام سوالات را به یک باره اضافه نکنید ، همچنین از یک جهت دیگر قرار دادن سوال در ابتدای کپشن میتواند موثر باشد زیرا باعث خوانده شدن سریع میشود.

چگونه از کاربران بخواهیم که در مورد کپشن ها نظر بدهند؟

از کاربران بخواهید تا دیگران را در کامنت ها تگ کنند

این روش یکی از بهترین ایده های کپشن اینستاگرام است ، مطمئنا بارها متوجه این موضوع شده اید ، حساب های بی شماری از مخاطبین مانند دوستان ، شرکا و دیگران را در کامنت ها تگ میکنند ، هدف از این کار تعامل بیشتر با پیج است بنابر این با گروهی از افراد مرتبط و فالوئرها بخواهید تا دیگران را در پست تگ کنند.

از کاربران بخواهید تا دیگران را در کامنت ها تگ کنند

مستقیما نظر دهید

خودتان باشید ، اینستاگرام فضای دوستانه و یک فضای اجتماعی است بنبار این در کامنت ها از دیگران بخواهید که در مورد کپشن شما اظهار نظر کنند.


چگونگی قالب بندی کپشن های اینستاگرام؟

بعد از اینکه متوجه شدید چگونه یک کپشن را بنویسید استفاده از فرمت های قالب بندی در کپشن میتواند به زیباتر شدن و جذابیت آن اضافه کند. اگر کپشن نوشته باشید متوجه شده اید که اینستاگرام نوشته های سر خط را لحاظ نمیکند و همه متون را به هم میچسباند ، اما اگر به برخی از پیج ها سر بزنیم متوجه میشویم که کپشن های آنها دارای خطوط سر خط و قالب بندی مرتبی است ، اما آنها چگونه این کار را انجام میدهند؟ این مقاله را مطالعه کنید تا متوجه چگونگی این شوید.

چگونگی تگ کردن کاربران در کپشن؟

برای اشاره کردن (تگ) به کسی که در اینستاگرام پیج دارد کافی است که از کاراکتر @ استفاده کنید ، یعنی قبل از نام کاربری آن علامت @ را بنویسد.


افزودن هشتگ در کپشن

این یک واقعیت شناخته شده است که هشتگ های مختلفی را در کپشن خود اضافه کنید تا کسانی که در جستجوی آن هشتگ هستند با پست شما روبرو شوند.
مکانی که بیشتر هشتگ ها در آن نوشته میشود آخر کپشن است.

افزودن هشتگ در کپشن

اسفتاده از ایموجی ها

گزینه دیگری که هنگام ارسال کپشن در اینستاگرام باید به آن توجه داشت استفاده از ایموجی ها است. وقتی که ایموجی ها را در کپشن قرار میدهید مانند این است که احساسات خود را همراه با متن به کاربر القاء میکنید و همچنین باعث زیباتر شدن و رنگی شدن متون خواهد شد.

بدترین کپشن هایی که در اینستاگرام نباید از آنها استفاده کنید؟

وقتی بهترین کپشن وجود دارد مطمئنا بدترین کپشن هم وجود دارد ، بنابر این از آنجایی یکه من در مورد بهترین کپشن ها زیاد صحبت کردم فکر میکنم که باید در مورد بدرتین کپشن ها نیز گذری کوتاه داشته باشم. در زیر بدترین کپشن های اینستاگرام از دیدگاه من به عنوان یک مخاطب را قرار داده ام.
این متون باعث میشوند که من سریعا از پست بگذرم و آنها را نخوانم و نتیجه معکوس داشته باشد.

کپشن هایی که با هشتگ ها پُر شده اند

در مورد این قضیه بحث کرده ام اما به دلیل مهمی مجدد در مورد آن کمی صحبت میکنم.
فقط خودتان را به عنوان یک خواننده متن کپشن در نظر بگیرد و تصور کنید که کپشن شامل 30 هشتگ مرتبط یا نامرتبط با پست باشد و کاربر از شما میخواهد که هشتگ های بیشتری را در کامنت اضافه کنید ، از طرفی این کپشن به عنوان یک اسپم شناخته میشود و کاربران آن را بی اهمیت میدانند.

کپشن هایی که با هشتگ ها پُر شده اند

کپشن های طولانی

بیشتر ما برای سرگرمی در اینستاگرام فعالیت میکنیم و وقت زیادی برای مطالعه کپشن ها نمیگذاریم ، قطعا زمانی که تعداد کاراکترهای کپشن به 2000 نزدیک میشود کاربرانی که آن کپشن را میخوانند بسیار کمتر خواهند شد.

کپشن های طولانی

استفاده از یک کپشن به تعداد زیاد

مطمئنا تعداد زیادی کپشن عالی در اینترنت وجوددارد یا اینکه خودتان کپشنی را خیلی دوست دارید ، استفاده کردن مداوم یک کپشن در پست ها باعث میشود که کاربران به خواندن آن بی میل شوند.

کپشن هایی که مربوط به پست های شما نیست

اگر متنی که در کپشن مینویسید مربوط به پست نباشد باعث عدم اعتماد کاربر به پیج و پست خواهد شد ، مثلا فرض کنید از یک متن و کپشن نامرتبط با پست استفاده کنید در اینصورت است که کاربران سردرگم میوشند.

استفاده از کپشن های جدا شده

فرض کنید که کاربری چندین عکس را در قالب یک آلبوم در پست ارسال میکند و در کپشن قصد شرح هر یک از آنها را دارد مثلا قسمت 1 ، قسمت 2 و قسمت 3 و... که این چیزی جالبی نخواهد بود.

کپشن هایی که به یک شخص اختصاص داده شود

کاربران علاقه ای به خواندن توضیحات طولانی در مورد یک شخص ندارند به طور مثال اینکه صاحب پیج توضیح طولانی از عشق خود در پست بنویسد.
همه چیز کوتاه تر و خلاصه تر باشد نتیجه بهتری دارد.

استفاده از کپشن هایی با جملات غیر اخلاقی و نامناسب

اگر در کپشن های خود از متون نامناسب و غیر اخلاقی استفاده کنید به غیر از اینکه اینستاگرام شما را جریمه میکند باعث نتیجه معکوس در پیج خواهد شد.

چگونه از کپشن های دیگران استفاده کنیم؟

اگر از کپشنی در پیج فردی خوشتان آمد و میخواهید آنرا کپی کنید قطعا متوجه میشوید که امکان این کار را در برنامه اینستاگرام ندارید.
با استفاده از سایت اینستاگرام به رارحتی میتوانید کپشن را کپی کنید اما اگر از گوشی استفاده میکنید میتوانید با استفاده از ابزار ایسنتا دانلودر امیگو دات آی آر کپشن را کپی کنید.

معرفی چندین سایت ارائه دهنده کپشن آماده

چنیدن سایت وجود دارند که به صورت لاتین کپشن های آماده را ارائه میدهند ، در زیر چندین مورد آنها را معرفی کرده ایم :

معرفی چندین سایت ارائه دهنده کپشن آماده

0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza