4 مشخصه پارچه مناسب برای شلوار راحتی زنانه

1 سال پیش - خواندن 9 دقیقه


جنس و کاربرد پارچه
جنس  پارچه و نوع کاربرد آن از برگ خریدهای مهم و تعیین‌کننده برای انتخاب هر  نوع شلواری است. هر شلواری با هر نوع جنسی، برای هر مکان و موقعیتی مناسب  نیست و بسته به موقعیت، شما باید شلوار مناسبی انتخاب و استفاده کنید.
به‌عنوان‌مثال  پارچه دامن‌شلواری، پارچه شلوار راحتی زنانه شیک و پارچه شلوارهای رسمی کاملاً با  یکدیگر متفاوت هستند، بنابراین شما باید با توجه به موقعیتی که قصد دارید  در آن ظاهر شوید نوع پارچه شلوار خود را انتخاب کنید، پس یکی از برگ  خریدهای مهم انتخاب پارچه مناسب برای شلوار زنانه جنس پارچه است.
پارچه مناسب برای شلوار زنانه
اگر  شما یک‌بار در یک پارچه‌فروشی حضور پیدا کنید، متوجه خواهید شد که  پارچه‌های بسیار متنوعی برای انواع شلوارهای زنانه وجود دارد. اگر ما  بخواهیم انواع این پارچه‌ها را دسته‌بندی کنیم، می‌توانیم آن‌ها را به سه  دسته کلی تقسیم کنیم.
•    پارچه شلوارهای رسمی و اداری
•    پارچه شلوارهای مجلسی
•    پارچه شلوارهای اسپرت
خصوصیات شلوار باکیفیت و استاندارد
•    دوام و استحکام
•    راحتی
•    تن خور زیبا
•    برخورداری از جذابیت ظاهری
•    برخورداری از پارچه مرغوب و باکیفیت
•    ثبات رنگی
•    عدم چروک پذیری
•    عدم آبرفت
•    تراکم بالا
•    نرمی و لطافت
•    سبکی و کم‌حجم بودن 


مشخصه‌ پارچه مناسب برای شلوار زنانه
در  مقاله پارچه مناسب شلوار زنانه خانگی چند مشخصه را برای شما بیان کرده ایم که  بتوانید راحت شلوار مورد نظر خودتان را انتخاب کنید. این مشخصه‌ها عبارتند  از:
وزن یا گرماژ
وزن  یا گرماژ پارچه است که مقدار آن باضخامت پارچه رابطه مستقیم دارد؛ یعنی  هرچه که گرماژ پارچه کمتر باشد، پارچه نازک‌تر خواهد بود و هرچه گرماژ  پارچه بیشتر باشد، ضخامت آن‌هم بیشتر است. گرماژی که برای پارچه‌های شلوار  زنانه در نظر گرفته می‌شود بین 250 تا 300 گرم است که این مقدار نسبت به  شلوار مردانه کمتر است.
کشسان بودن پارچه
دومین  مشخصه پارچه مناسب برای شلوار زنانه کشسان بودن پارچه است، این مورد تنها  مربوط به پارچه شلوارهای زنانه است و شلوارهای مردانه دارای خاصیت کشسانی  نیستند.  شاید بهتر باشد که این نکته را بدانید، استفاده از پارچه‌هایی با  خاصیت کشسانی برای افرادی با وزن بالا بسیار مناسب خواهد بود زیرا؛ این  شلوارها به‌خوبی روی کمر و باسن می‌نشینند و زیبایی بیشتری برای شما به  ارمغان می‌آورند.
ثبات رنگ
سومین  مشخصه مربوط به ثبات رنگ پارچه است که هر تولیدکننده‌ای باید در بهره‌گیری  مواد اولیه این نکته را در نظر بگیرد تا بهترین کیفیت را ارائه دهد.
هم سایشی
چهارمین  شاخصه پارچه مناسب برای شلوار زنانه مربوط به هم سایشی است که هر پارچه‌ای  در برابر سایش مقاوم‌تر باشد حتماً از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود.



انواع پارچه مناسب برای شلوار زنانه
معمولاً  برای تولید شلوار زنانه از جنس‌های مختلفی استفاده می‌شود، اینکه کدام جنس  را برای شلوار انتخاب کنیم کاملاً به سبک و مدل شلوار برمی‌گردد. ما سعی  داریم در این قسمت از مقاله شما را با این موضوع آشنا کنیم تا بهترین  انتخاب را برای شلوار زنانه داشته باشید. برای خرید شلوار راحتی زنانه ارزان می توانید به فروشگاه پوشاک کوهستانی مراجعه کنید.
پارچه کتان و جین
پارچه‌های  کتان و جین از دوام بسیار بالایی برخوردار هستند. این نوع از پارچه‌ها به  دلیل کشسان بودنشان در شلوارهای زنانه بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرند.  شلوارهای جین و کتان هیچ‌وقت از مد نمی‌روند و این شلوارها همواره موردتوجه  مردم و مصرف‌کنندگان بوده‌اند.
پارچه گاواردین (گاباردین)
این  پارچه فاقد خاصیت کشسانی است و جز پارچه‌های کرپ محسوب می‌شود. این نمونه  از پارچه نیز به دودسته کج‌راه و صابونی تقسیم می‌شود. از پارچه گاباردین  برای تولید کت‌وشلوار، پالتو و شلوار استفاده می‌شود و دلیل استفاده از آن  این است که پارچه گاباردین دارای جنس سخت و محکم‌تری نسبت به سایر پارچه‌ها  است.
پارچه بنگالی
این  نمونه از پارچه مدت زیادی نیست که در بازار موجود است به دلیل خاصیت  کشسانی زیادی که دارد، گزینه مناسبی برای شلوار لگ یا ساپورت است.  معمولاً  از این پارچه برای دوخت شلوارهای اسپرت که با تیپ اسپرت همخوانی دارد  استفاده می‌شود. البته کشسانی این پارچه در طول آن است.
پارچه نیل
این  نوع از پارچه‌ها دارای رنگ خام هستند؛ یعنی اگر قبل از سنگ‌شور شدن به  آن‌ها دست بزنید، دست شما رنگی می‌شود. البته لازم به ذکر است که پارچه نیل  ازجمله پارچه‌های کشسان محسوب می‌شود.
پارچه مرویجت
این نوع پارچه بیشتر برای شلوارهای زمستانی کاربرد دارد.
پارچه لک
این  نمونه از پارچه‌ها دارای خاصیت کشسانی زیاد و ثبات رنگی خوبی است. البته  میزان کاربرد آن نسبت به گذشته کمتر شده است و اکنون تنها در کارهای بازاری  کاربرد دارد.
پارچه دیور و دورس
این نمونه از پارچه‌ها در دوخت شلوارهای اسلش و لباس‌های گرم‌کن کاربرد دارد، این پارچه‌ها از ضخامت و مقاومت خوبی برخوردار هستند.
پارچه تیار
این پارچه به دودسته پاناما و کج‌راه تقسیم می‌شود که پاناما برای فصل تابستان و کج‌راه برای فصل زمستان کاربرد دارد.
پارچه مخمل
پارچه  مخمل به دودسته کبریتی و مخمل کوبیده تقسیم می‌شود. این نمونه از پارچه در  تولید ساپورت و شلوار جین کاربرد دارد و ازجمله پارچه‌های پرطرفدار است.
پارچه کرپ
از  پارچه کرپ برای تولید مانتوهای اداری، رسمی و اسپرت استفاده می‌شود. شلوار راحتی زنانه ارزان خانگی. پارچه  کرپ در مدل‌های مختلفی تولید می‌شود مثلاً؛ پارچه کرپ ابریشم، پارچه کرپ  پشمی و پارچه کرپ پلی‌استر چند نمونه از انواع پارچه کرپ هستند.
پارچه گرد بافت
درصورتی‌که شما به دنبال یکپارچه مناسب برای شلوار اداری هستید، این پارچه می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.
پارچه لینن
پارچه‌های  لینن به دلیل جنس نرم و لطیفی که دارند، از آن برای تولید شلوار راحتی  زنانه و حتی لباس‌زیر استفاده می‌شود.اکثر لباس‌خواب‌ها، شلوارهای راحتی،  تی‌شرت‌های راحت و خانگی از پارچه لینن تولید می‌شوند. این پارچه در مقایسه  با پارچه پنبه‌ای از استحکام و خاصیت چروک پذیری بیشتری برخوردار است.
پارچه پنبه‌ای
درصورتی‌که شما به دنبال استایل کژوال و غیررسمی هستید، ما به شما پارچه پنبه‌ای را توصیه می‌کنیم.
پارچه ابریشمی
این پارچه از درخشندگی و مقاومت بالایی برخوردار است، البته نگهداری از آن نسبت به سایر پارچه‌ها دشوارتر است.
پارچه اسپاندکس
این نوع پارچه که دارای خاصیت کشسانی می‌باشد بیشتر در شلوارهای جین کشی کاربرد دارد.
پارچه پشمی
این نوع از پارچه‌ها به دلیل خاصیت گرمایی که دارند بیشتر برای شلوارهای زمستانی مورداستفاده قرار می‌گیرند.
پارچه آلفا
این نوع پارچه مشابه پارچه بوگاتی و مازراتی هست با این تفاوت که از تراکم و تاب نخ بیشتری برخوردار است.
پارچه‌های نایلون، اکرلیک، پلی‌استر و ریون
این نوع پارچه‌ها دارای شباهت‌های یکسانی هستند و ویژگی بارزی که دارند این است که مصنوعی هستند و به‌آسانی تمیز می‌شوند.
پارچه مناسب برای شلوار زنانه اداری چیست؟
اگر قصد دارید که پارچه‌ای مناسب برای شلوار زنانه اداری و رسمی خریداری کنید، پارچه‌های زیر گزینه‌های خوبی برای شما هستند.
رنگ  اغلب این پارچه‌ها تیره است و مناسب برای پوشش‌های اداری و رسمی هستند،  البته شلوارهای تیره به‌راحتی با مانتوهای اسپرت نیز ست می‌شوند.
•    پارچه فاستونی
•    پارچه کرپ
•    پارچه گاباردین
•    پارچه فلامنت
پارچه مناسب شلوار اسپرت زنانه
اگر  شما قصد خرید پارچه برای شلوار اسپرت و راحت دارید، گزینه‌های بیشتری برای  شما وجود دارد.قیمت شلوار راحتی. پارچه‌های کتان، غواصی، پارچه‌های تترون، کرپ کش، بنگال،  جین، لینن از بهترین پارچه‌ها برای شلوار زنانه راحت و اسپرت هستند.


 پارچه مناسب شلوار راحتی زنانه و دامن‌شلواری
پارچه  دامن‌شلواری و شلوار راحتی زنانه معمولاً دارای جنسی نرم و لطیف است، خنکی  این پارچه‌ها موجب استفاده آن‌ها در بهار و تابستان می‌شود.  دامن‌شلواری‌ها هم کاربرد کژوال و هم مجلسی دارند. استفاده از پارچه برنوتی  برای دامن‌شلواری و شلوار راحتی زنانه به خاطر لطافت و ویژگی‌های  منحصربه‌فردی که دارد می‌تواند بسیار پرکاربرد باشد.
پارچه‌های آهاردار
معمولاً  از پارچه‌های آهاردار برای شلوار مردانه استفاده می‌شود و پارچه‌های  آهاردار برای شلوارهای زنانه مناسب نیستند. به‌صورت کلی؛ پارچه‌های مناسب  برای شلوارهای اسپرت، کتان، کتان کش و لینن هستند. پارچه‌های مناسب برای  شلوارهای راحتی معمولاً از مخمل ساده، تریکو و لینن های لطیف استفاده  می‌شود. برای شلوارهای کلاسیک، پارچه‌های فاستونی، کرپ. گاباردین بسیار  مناسب هستند. یزدی شلوارهای مخصوص مهمانی، در بعضی اوقات از تافته یا ساتن  آمریکایی استفاده می‌کنند.
پارچه مناسب برای شلوار راحتی زنانه
برای شلوارها و پیراهن‌های راحتی که در خانه می‌پوشید، پارچه‌های زیادی در بازار وجود دارد که بهترین آن‌ها عبارت است از:
فلانل
دلیلی  انتخاب و خرید پارچه‌های فلانل این است که اغلب آن‌ها از پشم ساخته و  تولید می‌شوند، خنک بودن جنس پارچه که از گرم شدن و عرق کردن بدن شما  جلوگیری می‌کند. از ویژگی‌های مهم این پارچه‌ها محسوب می‌شود.
کتان
همه  ما با پارچه‌های کتانی آشنایی داریم و می‌دانیم که برای دوخت انواع  لباس‌ها ازجمله شلوار و شلوارک‌های راحتی مورداستفاده قرار می‌گیرد. چروک  نشدن و مقاوم بودن پارچه‌های کتان در برابر عوامل محیطی و مواد شوینده از  عوامل انتخاب این پارچه است.
نخ
این  پارچه‌ها بسیار نرم، لطیف، خنک و آرامش‌بخش هستند. این ویژگی‌های  پارچه‌های نخی باعث می‌شود که انتخاب بسیار مناسبی برای لباس‌های راحتی  باشند.
ابریشمی و کشمیری
پارچه‌های  ابریشمی و کشمیری نیز بسته به سلیقه و نوع پوشش شما در خانه می‌توانند  انتخاب‌های مناسبی باشند. پارچه‌های ابریشمی به‌ویژه برای لباس‌های راحتی و  لباس‌خواب خانم ها کاربرد بسیاری دارد.
خصوصیات شلوار راحتی
بیشتر  تولیدی‌های لباس‌خواب زنانه از این نمونه پارچه‌ها در دوخت مدل‌های مختلف و  به‌روز استفاده می‌کنند. در انتخاب شلوار راحتی چند مورد مهم است که باید  به آنها توجه کرد. از جمله:
راحتی
مهم‌ترین  فاکتور در انتخاب لباس خانگی راحتی است. برش، سایز و کیفیت پارچه نقش  بسیار مهمی در میزان راحتی شلوار خانگی دخترانه شما دارند. لازم است که شما در  هنگام خرید به کیفیت دوخت نیز توجه داشته باشید؛ کیفیت بالای دوخت باعث  انعطاف‌پذیری بیشتر شلوار می‌شود و توان حرکتی بیشتر به شما می‌دهد.
جنس
شلوارهای  زنانه عموماً از پارچه‌های نخی، پلی‌استر، ویسکوز، پشمی و انواع دیگر  پارچه‌ها تولید می‌شوند. جنس شلوار ارتباط مستقیمی با میزان راحتی و گرمای  آن دارد. شما باید هر جنسی را که انتخاب می‌کنید به کیفیت آن توجه داشته  باشید. کیفیت بالای پارچه ماندگاری محصول موردنظر شما را تضمین می‌کند.
سایز
برای  انتخاب سایز مناسب لازم است که به اندام خود توجه کنید. شلوار راحتی زنانه  باید به میزان لازم آزاد باشد تا شما راحتی بیشتری داشته باشید. توجه به  فاق شلوار فاکتور بسیار مهمی محسوب می‌شود که باید به آن دقت کرد. فاق  متوسط بهترین انتخاب برای شلوار خانگی است.
کمر
کمر  کشی احساس راحتی بیشتری در شما ایجاد می‌کند، بااین‌حال شلوارهای خانگی  زیادی در بازار دیده می‌شوند. که علیرغم کیفیت بالا و دارا بودن فاکتور  راحتی، کمری سفت دارند که پوشیدن آن‌ها را برای مدت‌زمان طولانی سخت  می‌کند.
0
کــارمـا :
45
جاکوبز مینویسه، انتشار میده، حرفه اییه https://ir.linkedin.com/in/fashion-magazine?trk=article-ssr-frontend-pulse_publisher-author-card&original_referer=
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
jacobz