معرفی افزونه هایی برای افزایش سرعت مرورگر کروم

مرورگر کروم برای بسیاری سریعترین مرورگر است البته برخی از افراد این را قبول ندارند.
در مقاله ای که قبلا در سایت انتشار دادیم مقایسه ای بین مرورگر کروم و موزیلا بود که نتیجه این مقاله نشان از قدرت و سرعت بیشتر موزیلا بود اما در قسمت افزونه ها کروم بسیار قویتر از موزیلا است.
همانطور که گفتیم مرورگر کروم از سرعت پایینتری نسبت به موزیلا برخوردار است اما اگر شما کاربر دائم کروم هستید قطعا به دنبال راه کارهای برای افزایش سرعت مرورگر خود هستید ، در این مقاله میخواهیم تا بهترین افزونه هایی که برای افزایش سرعت مرورگرکروم است را معرفی کنیم.


1) uBlock Origin

یکی از افزونه هایی که کاربران کروم از آن استفاده میکنند adblock است که برای عدم نمایش تبلیغات در مرورگر است ، متاسفانه این افزونه منابع سیستم شما را خراب میکند و فشار زیادی را به حافظه می آورد.
اما افزونه uBlock Orgin از AdBlock ارث بری کرده است با این تفاوت که بسیاری از منابع سیستم بخصوص از حافظه Ram بسیار کم استفاده میکند.

افزونه uBlock Origin

از ویژگی های دیگر این افزونه میتوانید به لیست سفید اشاره کنیم که بسیار بهینه تر شده است ، همچنین این افزونه طوری عمل میکند که در پس زمینه سایر تب هایی که با آنها کار ندارید فعالیتی انجام نشود.


2) Web Boost

web boost یک افزونه شگفت انگیز برای افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب در کروم است ، این افزونه از الگوریتمی ساده برای این منظور استفاده میکند.

افزونه Web Boost

عملکرد این افزونه به این شکل است که از بلوک های ساخته شده وب سایت ها استفاده میکند ، این بلوک ها توسط بسیاری از وب سایت های محبوب مورد استفاده قرار میگیرند و این افزونه کاری میکند که هر بار با بارگذاری صفحه تنها نیاز به بارگزاری این بلوک ها باشد.
تولید کنندگان این افزونه ادعای افزایش سرعت سه برابری بارگذاری صفحات را داده اند ، با آزمایش ما صفحه ای از یک سایت در حالت عادی 2 ثانیه زمان برای بارگزاری برد ولی به کمک این افزونه 1.23 ثانیه زمان برای بارگزاری نیاز بود.
علاوه بر اینها این افزونه تبلیغات، ابزارها و کدهای جاسوسی را مسدود میکند تا در بارگذاری صفحات سرعت بالاتری را تجربه کنید.
از لحاظ حریم خصوصی جای نگرانی نیست چون این افزونه کد باز است.


3) The Great Suspender

افزونه The Great Suspender در رایانه های قدیمی باعث افزایش سرعت کروم میشود ، عملکرد این افزونه به این گونه است که اگر چندین تب باز داشته باشید سایر تب هایی که با آنها کار نمیکنید را به حالت تعلیق در می آورد و تمرکز مرورگر را فقط بر روی همان تب فعال میگذارد.

افزونه The Great Suspender

به این صورت سرعت کار با مرورگر به شدت افزایش میابد ، همچنین شما میتوانید تب ها را به صورت دستی متوقف یا فعال کنید.


4) GooglePreview

افزونه GooglePreview

GooglePreview یک افزونه ساده ولی بسیار مفید است ، در واقع این افزونه یک تصویر پیش نمایش از صفحه وب را در لیست نتایج جستجوی گوگل شما ظاهر میکند ، این پیش نمایش میتواند در بسیاری از مواقع کاربردی باشد به طوری که برای مشاهده هر صفحه نیاز به باز کردن آن صفحه نداشته باشید.
همچنین به غیر از گوگل شما میتوانید از این افزونه در موتورهای جستجو Bing ، DuckDuckGo و یاهو استفاده کنید.

5) Session Manager

افزونه Session Manager

زمانی که شما از مرورگر استفاده میکنید و در نهایت آن را میبندید اطلاعاتی از صفحات در session مرورگر ذخیره میشوند تا در دفعات بعدی که مجدد وارد مرورگر شدید این صفحات بارگذاری شوند.
شما به کمک افزونه Session Manager میتوانید فقط Session هایی که نیاز دارید را ذخیره ، دسته بندی و استفاده کنید.
به عنوان مثال شما میتوانید کاری کنید تا تمامی سایت هایی که در زمینه شبکه های اجتماعی هستند را ذخیره و اجرا کنید فقط کافی است که بر روی Session مورد نظر کلیک کنید.

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin