چگونگی مشاهده زمان باقی مانده باتری لپ تاپ در ویندوز

چنانچه از لپ تاپ استفاده میکنید میتوانید درصد باقی مانده شارژ باتری را مشاهده کنید ولی قادر به مشاهده میزان زمان باقی مانده برای اتمام باتری نیستید ، این در حالی است که در گوشی های هوشمند میتوانید میزان زمان اتمام باتری را مشاهده کنید.
شما قادر هستید بر اساس بار فعلی روی رایانه مانند میزان روشنایی صفحه ، صدا ، برنامه های در حال اجرا و اتصال به وای فای یا بلوتوث میزان ساعت باقی مانده برای اتمام باتری لپ تاپ را مشاهده کنید.

چگونه زمان باقی مانده باتری در ویندوز را فعال کنیم؟

همانطور که در بالا ذکر کردیم شما میتوانید در کنار درصد باقی مانده باتری ، میزان زمان باقی مانده برای اتمام باتری لپ تاپ را هم مشاهده کنید ، برای همین کار باید تغییراتی را در رجیستری ویندوز اعمال کنید.
1. در ویندوز 10 بر روی نوار استارت راست کلیک کرده و Run را باز کنید.

در ویندوز 10 بر روی نوار استارت راست کلیک کرده و Run را باز کنید.

2. در Run عبارت regedit را تایپ کرده و اینتر را بفشارید.

regedit

3. در رجیستری به مسیر زیر بروید.

HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Control \ Power

    HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Control \ Power

4. از سمت چپ Power را باز کرده و اینبار بر روی EnergyEstimation راست کلیک کنید سپس از New گزینه DWORD (32-bit) Value را انتخاب کنید.

EnergyEstimation

5. نام کلید را EnergyEstimationEnabled قرار دهید.

EnergyEstimationEnabled

6. بر روی EnergyEstimationEnabled دابل کلیک کنید و در مقدار Value data عدد 1 را وارد کرده و بر روی OK کلیک کنید.

EnergyEstimationEnabled

7. رجیستری را بسته و رایانه خود را ریستارت کنید.

پس از ریستارت کردن رایانه زمانی که موس خود را بر روی آیکون باتری در ناحیه اعلانات میبرید میتوانید زمان باقی مانده برای اتمام باتری را در کنار درصد آن مشاهده کنید.

اگر میخواهید فقط درصد باقی مانده شارژ باتری لپ تاپ را مشاهده کنید کافی است به رجیستری رفته و وارد مسیر گفته شده بشوید سپس بر روی EnergyEstimationEnabled دابل کلیک کرده و مقدار Value data را برابر 0 قرار دهید و بر روی OK کلیک کنید.

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin