Linux VPS در مقابل Windows VPS

2 سال پیش - خواندن 3 دقیقه

یکی از ویژگی‌های مشترک همه برنامه‌های نرم‌افزار سرور مبتنی بر ویندوز این است که همه آنها مشکل عملکرد یکسانی دارند. این باعث می شود در صورت نیاز به عملکرد بالا، آنها را غیر قابل استفاده کنید. به همین دلیل است که همه VPS سیستم عامل ویندوز یکسان نیستند، زیرا با VPS لینوکس می توانید از بین چندین کنترل پنل منبع باز مانند Cpanel و Plesk انتخاب کنید و به راحتی آنها را برای حداکثر کارایی پیکربندی کنید. با لینوکس وی پی اس خواهید دید که دسترسی کامل به روت دارید و می توانید هر نرم افزاری را که بخواهید بدون هیچ مشکلی نصب کنید.

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌ها بین Linux VPS در مقابل windows vps مربوط به پلتفرم اساسی است که هر ارائه‌دهنده میزبانی از آن استفاده می‌کند. هر دو لینوکس و ویندوز از کتابخانه های نرم افزاری یکسانی برای ارائه عملکرد خود استفاده می کنند، به این معنی که هر دو از مجموعه یکسانی از کتابخانه های استاندارد برای ساخت برنامه های مربوطه خود استفاده می کنند. با این حال، تفاوت هایی بین لینوکس و ویندوز وجود دارد که بر عملکرد تأثیر می گذارد. تفاوت عمده بین این دو سیستم عامل در این است که سیستم عامل لینوکس برنامه هایی را اجرا می کند که بین چندین کاربر به اشتراک گذاشته می شوند در حالی که ویندوز بیشتر شبیه یک سرور اختصاصی عمل می کند.

لینوکس همچنین از تعدادی مؤلفه مختلف استفاده می کند که یافتن و نصب سیستم عامل مناسب را که مطابق با نیازهای شما باشد دشوارتر می کند. اینجا جایی است که سرورهای ویندوز می درخشند و در نتیجه پیدا کردن و نصب آنها اغلب راحت تر از لینوکس است. اگر به دنبال استفاده از یک سرور ویندوز 10 هستید، مهم است که اطمینان حاصل کنید که سیستم عامل اشتباهی را با ارائه دهنده هاست خود انتخاب نکنید.

تفاوت دیگر این دو سیستم عامل را می توان در نحوه کنترل دسترسی به پوشه ریشه و کنترل پنل یافت. هر دوی این ویژگی‌ها به دسترسی به سرور نیاز دارند و لینوکس آن را ندارد در حالی که استفاده از کنترل پنل ویندوز مستلزم رضایت کاربر است. این مهم است زیرا بسیاری از صاحبان وب سایت ترجیح می دهند کنترل پنل را از پوشه ریشه جدا نگه دارند و این می تواند حفظ سطوح امنیتی وب سایت ها را آسان تر کند. اگر به دنبال یک کنترل پنل رایگان و متن باز برای وب سایت خود هستید، توصیه می شود با Linux VPS از سرورهای ویندوز استفاده کنید زیرا کار با آن آسان تر است.

سخنان پایانی
در نهایت، هنگام مقایسه دو جنبه مهم که بر عملکرد وب سایت شما تأثیر می گذارد، پشتیبانی FTP و Secure Shell است که هر ارائه دهنده میزبانی ارائه می دهد. اکثر افرادی که با هر دو آشنا هستند می توانند تشخیص دهند که کدام یک خدمات بهتری ارائه می دهد، اما در واقع این فقط یک اولویت است. Windows VPS از پروتکل بسیار محبوب FTP استفاده می کند در حالی که لینوکس فقط از پروتکل Secure Shell استفاده می کند. هر دوی این پروتکل ها به شما این امکان را می دهند که از طریق اینترنت به سرور خود دسترسی داشته باشید که در هنگام استفاده از VPS به آن نیاز دارید. با این حال، اگر برای دریافت اطلاعات از سرور خود نیاز به استفاده از اینترنت دارید، باید مرورگر را برای دسترسی به VPS از اینترنت پیکربندی کنید.

0
کــارمـا :
32
به هیچ صراطی مستقیم نمیشه!
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
anonymust