اشتباهات تبلیغات اینستاگرام؛ 4 اشتباه کشنده!
الان که دیگه تقریبا همهی کسب و کارها در اینستاگرام پیج دارن، موفق شدن در اینستاگرام خیلی سخت تر شده. خیلی از افراد با تبلیغات زیاد، این سختی رو به راحتی پشت سر میزارن. البته تبلیغات خودش هم اصولی داره و ممکنه که شما در تبلیغات اینستاگرامی مرتکب یه سری اشتباهات بشین.
طبق عادت همیشگی، ما اینجا حاضر هستیم تا اشتباهات رایج تبلیغات در اینستاگرام رو به شما معرفی کنیم تا به شما کمک کنیم تا مرتکب این اشتباهات نشین. اگر آشنا شدن با اشتباهات رایج تبلیغات اینستاگرامی برای شما مهمه ادامهی مقاله رو با دقت بیشتری بخونید.
اشتباهات رایج تبلیغات اینستاگرام
همهی ما وقتی داریم یه تبلیغی رو میبینیم همون لحظه یه حسی به منتقل میشه. حالا بسته به کیفیت اون تبلیغ، ما یا از اون تبلیغ حس بد میگیریم یا حس خوب. حالا که شما تصمیم گرفتین تبلیغات در اینستاگرام رو شروع کنین اولش باید با رایج ترین اشتباهات آشنا بشین.
1. تبلیغ آشکار
اصولا ایرانیها روزانه تبلیغات زیادی مشاهده میکنن. از صدا و سیما بگیر تا یه سایت ساده که صد تا تبلیغ پاپ آپ و بنری و... داره. ما برای اینکه تبلیغمون جواب بده و بتونیم نتیجهی خوبی از تبلیغ خودمون بگیریم، باید خلاقیت به خرج بدیم تا با بقیهی تبلیغها فرق کنه. برای اینکه تبلیغ شما با بقیهی تبلیغها فرق کنه، باید از تبلیغ زیرپوستی استفاده کنین.
یعنی اینکه وقتی مخاطب تبلیغ شما رو میبینه نفهمه که این مطلبی که داره مشاهده میکنه یه تبلیغ هستش. برای اینکه تبلیغ شما تبلیغ زیرپوستی به حساب بیاد، باید ویژگیهای زیر رو داشته باشه.
- تبلیغ شما باید لحن صمیمانهای مثل لحن اینفلوئنسرهای اینستاگرامی داشته باشه.
- تبلیغ شما باید به صورت ویدیویی باشه تا بتونین ارتباط بهتری با مخاطب بگیرین.
2. استراتژی نامناسب
اگر شما در تبلیغات اینستاگرام، استراتژی نامناسبی داشته باشین، مسلما نمیتونین فروش خودتون رو بیشتر بکنید و تمامی هزینههایی که کردید به هدر میره.
یه اشتباهی که خیلی از افراد انجام میدن دادن تبلیغات به پیجهای نامربوطه.
برای مثال طرف پیج آشپزی داره تبلیغش رو به یه پیج آموزش برنامه نویسی میده، مشخصه که این تبلیغ برای تبلیغ دهنده هیچ سودی نداره.
بهتره که شما قبل از اینکه تبلیغتون رو به یه پیجی بدین در نظر داشته باشین که مخاطبای اون پیج به چه موضوعی علاقه دارن، دخترن یا پسر و رنج سنی شون چنده. اگر این مراحل را انجام دادین و دیدین که این پیج برای تبلیغ شما مناسبه، تبلیغ رو شروع کنین. البته همیشه به یه پیج اکتفا نکنین و پیجهای مختلفی رو مقایسه کنین تا بفهمین که کدوم یکی برای تبلیغ مناسب تره.
3. ترغیب نکردن کاربر به خرید
حتی اگر شما بهترین بنر ممکن رو بسازین ولی نتونین کاری کنین که کاربر به خرید ترغیب بشه عملا هیچ سودی نمیکنین.
من تبلیغات زیادی رو مشاهده کردم که فقط یک ویدیو هستش که در اون یه فرد ویژگیهای محصول را توضیح میده، اما اون تبلیغ لینک یا توضیحات اضافی نداره. این یک اشتباه بزرگه چون در واقع فروش شما رو تا حد زیادی کاهش میده.
در حقیقت کار اصلی که شما باید در مرحلهی اول انجام بدین ترغیب کاربر به کلیک بر روی لینک یا آیدی پیج شما هستش.
در مرحلهی دوم به پیج یا سایت شما منتقل میشه و این که کاربر خرید کنه یا نه بسته به طراحی پیج یا سایت شما هستش.
مرحلهی آخر برای ترغیب کاربر به خرید، استفاده از کد تخفیف یا تخفیف هستش. کد تخفیف باعث میشه که کاربر احساس کنه که اگر الان محصول شما رو نخره بعدا باید پول بیشتری بابتش پرداخت کنه و پیش خودش فکر میکنه که بهتره همین الان محصول شما رو بخره تا بعدا مجبور نشه با قیمت بیشتری اون رو بخره.
4. تبلیغات ناقص
یکی دیگر از بدترین اشتباهاتی که پیجهای اینستاگرامی مرتکب میشن، تبلیغ کالا به صورت ناقص هستش.
یعنی این پیجها اطلاعات محصول خودشون رو به صورت کامل نمیزارن و توضیحات محصولشون ناقصه. شما باید در تبلیغات اینستاگرامی محصول خودتون رو تمام و کمال معرفی کنین.
برای مثال اگر تختی رو برای فروش تبلیغ میکنید حداکثر وزنی که میتونه تحمل کنه و قیمت و نحوهی ارسال رو هم بزارید و حتما لینک قرار بدین و اگر هم مجوزی از سازمانهای رسمی کشور دارید، در تبلیغ خودتون به این موضوع اشاره کنین.
در ضمن به این موضوع توجه داشته باشین که نباید مخاطب رو به زحمت بندازین و ازش بخواین که دایرکت بده چون باعث میشه که بعضی از افراد حتی سمت شما نیان و از شما خرید نکنن.
سوالات متداول
چرا باید از تبلیغ زیرپوستی استفاده کنیم؟
✅ چون تبلیغ زیرپوستی باعث میشه که مخاطب از دیدن تبلیغ شما آزار نبینه و حس خوبی رو از تبلیغ شما دریافت کنه.
چکار کنیم تا تبلیغمون واضح باشه؟
✅ برای واضح بودن تبلیغاتتون، توضیحات محصول رو به صورت کامل در تبلیغ خودتون قرار بدین.
چطوری در تبلیغ کاربر رو به خرید ترغیب کنیم؟
✅ شما میتونین با استفاده از کد تخفیف و تخفیف مناسبتی، کاربر رو به خرید ترغیب کنین.
سخن آخر
سعی کردیم در این مقاله، به خلاصهترین و کاربردیترین شکل ممکن تمامی اشتباهات رایج در تبلیغات اینستاگرامی رو بررسی کنیم. آیا شما تجربه تبلیغات در اینستاگرام رو داشتین؟ حتماً نظرتون رو برای ما بنویسین!
مشاهده نظرات بیشتر...