انواع سرور مجازی برای کسب‌وکارهای مختلف

4 ماه پیش - خواندن 1 دقیقه

ممکن است امروزه واژه vps چیست را به صورت مکرر در میان افراد با کسب‌وکارهای مختلف و کسانی که مایل به گسترش و توسعه تجارت خود در سطح اینترنت هستند شنیده باشید.  اما این پلن میزبانی به چند دسته تقسیم می‌شود و هر نوع آن مناسب کدام مشاغل و فعالیت‌ها می‌باشد؟ یا نحوه کار آن به چه صورت است؟ در این مقاله به شما خواهیم گفت vps چیست و چگونه کار خواهد کرد و در ادامه با انواع vps آشنا خواهیم شد. در ابتدا بدانید که سرور مجازی حد فاصل بین سرویس میزبانی وب اشتراکی یا سرور اشتراکی و سرور اختصاصی است. با داشتن سرور مجازی، صفحات وب‌سایت معمولاً خیلی سریع‌تر و مطمئن‌تر حتی در زمان‌های ترافیک بالا لود می‌شوند.

vps یا سرور مجازی چیست؟

VPS مخفف کلمه Virtual Private Server یا همان سرور خصوصی مجازی است. در هنگام خرید vps و خرید سرور حتما این نکته برای شما جالب می‌باشد که سرورهای مجازی در مقایسه با سایر سرویس‌های میزبانی مانند سرور اختصاصی ایران و سرور اختصاصی آلمان هزینه بسیار کمتری داشته در حالی که سطح دسترسی بالاتری را دارا می‌باشند. از دیگر مزایای سرور مجازی می‌توان به این نکته اشاره  داشت که یک سرور مجازی می‌تواند به تعداد دلخواه  آی‌پی معتبر اختصاصی داشته باشد. در سرور مجازی دسترسی مدیر سیستم یا وب سرور در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و می‌توانند با Remote Desktop  و یا SSH به سرور مجازی دسترسی داشته باشند.

VPS  چگونه کار می‌کند؟

همه ما با سرور چیست و سرور فیزیکی آشنا هستیم اما سرور مجازی مانند سرور اختصاصی عمل می‌نماید. به‌طوری که چند سرور مجازی بر روی یک سرور فیزیکی قرار دارند و هر سرور مجازی بصورت کاملا مستقل عمل نموده و دارای سیستم عامل و نرم افزارهای اختصاصی خود می‌باشد. درواقع با استفاده از مجازی سازهایی مانند VMware و سخت افزارهای پرقدرت یک سرور فیزیکی به چندین سرور مجازی که امکانات متفاوتی دارند تقسیم می‌شود. هر VPS بنا بر تنظیمات اولیه‌ای که دارد، سهم خاصی از منابع سرور را به صورت اختصاصی در اختیار دارد. منابع سرور شامل پردازنده، حافظه اصلی، فضای دیسک سخت، پهنای باند می‌باشد.

1
کــارمـا :
30
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
cs90.hramini