تبلیغات کلیکی چیست و چه مزایایی برای توسعه فروشگاه آنلاین دارد؟

1 سال پیش - خواندن 7 دقیقه

در دنیای آنلاین امروز روش‌های بازاریابی دیجیتال مختلفی وجود دارد که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید مشتریان بیشتری برای کسب و کار خود جذب کرده و فروش بیشتری داشته باشید.

یکی از این روش‌های بازاریابی دیجیتال تبلیغات کلیکی است که یکی از بهترین راه‌ها برای جذب مشتری برای وب سایت آنلاین شما می‌باشد، تبلیغات کلیکی در جهان و به ویژه ایران یکی از بهترین و موفق‌ترین روش‌های بازاریابی آنلاین و دیجیتال است.

در مقاله امروز که توسط شرکت دیجیتال مارکتینگ فطرس وب تهیه شده است ما به بررسی مزایا و ویژگی‌های تبلیغات کلیکی می‌پردازیم.

تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی چیست؟

تبلیغات کلیکی یا Pay Per Click که به اصطلاح به آن PPC نیز می‌گویند یک روش تبلیغ آنلاین است که فرد تبلیغ کننده بابت هر کلیک کاربر به شرکت تبلیغ کننده هزینه‌ای مشخص پرداخت می‌کند.

تبلیغات کلیکی بهترین روش برای دیده شدن وب سایت‌های تازه کار و تبلیغات آن‌ها است، یکی از بهترین سرویس‌های ارائه دهنده تبلیغات کلیکی، خدمات گوگل ادورز یا Google ads است که وب سایت شما را به بهترین شکل تبلیغ می‌کند.

شما در این روش تنها زمانی هزینه‌ای پرداخت می‌کنید که کاربران روی تبلیغ شما کلیک کرده باشند، این روش دارای انواع مختلفی است که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید کاربران بیشتری برای وب سایت فروشگاه خود جذب کرده و فروش بیشتری داشته باشید.

انواع تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی به خاطر کم هزینه بودن و بازدهی بهتر نسبت به دیگر روش‌های بازاریابی دیجیتال بسیار در بین صاحبان کسب و کار‌های مختلف محبوب و پر کاربرد است.

به همین دلیل تبلیغات کلیکی دارای چندین نوع است که شما با توجه به نیاز خود می‌توانید با استفاده از آن‌ها وب سایت خود را تبلیغ کنید، در ادامه به معرفی انواع تبلیغات کلیکی می‌پردازیم:

1. تبلیغات کلیکی گوگل

گوگل به عنوان یکی از بهترین موتورهای جستجو در دنیا کاربران بسیاری دارد و شما با تبلیغ در گوگل می‌توانید مشتریان زیادی برای فروشگاه خود جذب کنید.

شما با مشخص کردن میزان بودجه و کلمات کلیدی متناسب با حوزه کاری خود می‌توانید از خدمات تبلیغات کلیکی گوگل استفاده کنید.

گوگل با توجه به میزان هزینه‌ای که برای هر کلیک پرداخت می‌کنید سایت شما را بین رتبه‌های یک تا ششم خود قرار می‌دهد و کاربران زمانی که جستجویی مرتبط با کلمه کلیدی شما داشته باشند وب سایت شما را مشاهده می‌کنند.

2. تبلیغات کلیکی ویدیویی

تبلیغات کلیکی ویدویی نیز یکی از بهترین روش‌های تبلیغ کلیکی است و نحوه کارکرد آن به این صورت است که در پلتفرمی مانند یوتیوب قبل و یا بعد یک ویدیو تبلیغات شما نمایش داده می‌شود و کاربران می‌توانند با کلیک بر روی آن به وب سایت شما مراجعه نمایند.

3. تبلیغات کلیکی درون برنامه‌ای

تبلیغات کلیکی درون برنامه‌ای نیز یکی روش‌های تبلیغات کلیکی در گوگل است که تبلیغ شما در برنامه‌ها و اپلیکیشن‌هایی که کاربران از طریق پلی استور نصب می‌کنند قرار گرفته و کاربران می‌توانند با کلیک بر روی آن به وب سایت شما مراجعه نمایند.

4. تبلیغات کلیکی بنری

در این روش گوگل تبلیغات شما را در قالب یک بنر تبلیغاتی در وب سایت‌های پر بازدید قرار  داده و کاربران می‌توانند با مشاهده و کلیک بر روی بنر تبلیغاتی شما وارد وب سایت شما بشوند.

تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما صاحب یک فروشگاه هستید و قصد دارید با طراحی یک وب سایت فروش آنلاین محصولات خود را به تعداد بیشتری از افراد ارائه دهید نیازمند دیده شدن و شناخته شدن وب سایت خود توسط کاربران آنلاین هستید، شرکت طراحی سایت فطرس وب با بهترین قیمت طراحی سایت با وردپرس به شما در این امر کمک می‌کند.

شما برای رفع این نیاز و برای جذب مشتریان به وب سایت خود نیازمند تبلیغات و بازاریابی دیجیتال هستید، که یکی از این روش‌های بازاریابی دیجیتال تبلیغات کلیکی است.

تبلیغات کلیکی مناسب تمامی حوزه‌های فروشگاهی می‌شود و شما می‌توانید با استفاده از آن محصولات متنوعی را به فروش برسانید، علاوه بر این تبلیغات کلیکی مناسب کسب و کارهایی که خدمات خاصی ارائه می‌دهند و یا شرکت‌ها و سازمان‌ها هم مناسب است.

چگونه از تبلیغات کلیکی استفاده کنیم؟

استفاده از خدمات تبلیغات کلیکی بسیار آسان است، شما می‌توانید با کمک متخصصین بازاریابی شرکت دیجیتال مارکتینگ فطرس وب و انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری خودتان و با هزینه‌ای مناسب از خدمات تبلیغات کلیکی گوگل بهره‌مند شوید، شما می‌توانید برای اطلاع از تعرفه تبلیغات آنلاین به بخش تعرفه فطرس وب مراجعه نمایید.

تبلیغات کلیکی

مزایای تبلیغات کلیکی برای فروشگاه‌ها

استفاده از تبلیغات کلیکی همیشه برای رشد و افزایش فروش فروشگاه‌ها پیشنهاد می‌شود زیرا این روش با داشتن مزایای بسیار به هرچه بیشتر شدن مشتریان و فروش فروشگاه شما کمک می‌کند، در ادامه به بررسی مزایای تبلیغات کلیکی برای فروشگاه‌ها اشاره می‌کنیم:

1. افزایش مشتری

اصلی‌ترین مزیت استفاده از تبلیغات کلیکی افزایش مشتریان است، شما با استفاده از تبلیغات کلیکی سایت خود را در معرض دید مشتریان و کاربران قرار می‌دهید و آن‌ها با مشاهده وب سایت شما می‌توانند نیاز‌های خود را مانند خرید محصولات رفع کنند.

2. تارگت کردن مخاطبان هدف

مشتریان وقتی نیاز به خرید یا استفاده از خدماتی را دارند قبل از تصمیم‌گیری در گوگل به جستجو درباره آن می‌پردازند، یکی از مزایای مهم تبلیغات کلیکی جذب کردن این مخاطبان هدفمند به وب سایت شما است.

این ویژگی باعث می‌شود تا مشتریانی که واقعا به دنبال محصول یا خدمتی خاص هستند جذب وب سایت شما شده و احتمال خرید آن‌ها بالا بیشتر می‌شود.

3. بیشتر دیده شدن

تبلیغات کلیکی باعث می‌شود که وب سایت شما در نتایج برتر گوگل به کاربران نشان داده شده و همین امر باعث بیشتر دیده شدن و شناخته شدن وب سایت شما می‌شود.

4. فروش بیشتر

تبلیغات کلیکی با قرار دادن وب سایت شما در رتبه‌های برتر نتایج جستجو باعث می‌شود که مشتریان بیشتری جذب وب سایت شما شده و در نهایت فروش بیشتری داشته باشید.

5. افزایش اعتبار

وقتی وب سایت شما در نتایج بالای جستجو به کاربران نمایش داده شود کاربران بیشتری به آن اعتماد می‌کنند و همین اعتماد باعث افزایش اعتبار وب سایت شما می‌شود.

6. سرعت بالا در جذب

تبلیغات کلیکی یک روش بسیار سریع برای افزایش دیده شدن و فروش شما می‌باشد، تبلیغات کلیکی با داشتن انواع مختلف سرعت بالایی در جذب مشتریان به سوی وب سایت شما دارد و فروش شما را بیشتر قبل افزایش می‌دهد.

7. افزایش ترافیک

تبلیغات کلیکی با نشان دادن وب سایت شما در نتایج بالای جستجو باعث ورود کاربران به وب سایت شما می‌شود و در نتیجه میزان ترافیک وب سایت شما افزایش می‌یابد.

8. پیروز شدن در رقابت فروش آنلاین

در بازار فروش آنلاین رقابت بسیاری بین وب سایت‌های آنلاین برقرار است و شما می‌توانید با استفاده از تبلیغات کلیکی از رقیبان خود پیشی گرفته و پیروز این رقابت شوید.

تبلیغات کلیکی

تفاوت تبلیغات کلیکی با دیگر روش‌های بازاریابی دیجیتال

در دنیای بازاریابی دیجیتال ما دو نوع روش بازاریابی داریم که نوع اول که تبلیغات کلیکی جز آن می‌باشد search engine marketing یا به اصطلاح SEM نام دارد و نوع دوم آن سئو یا search engine optimization‌ یا به اصطلاح SEO می‌باشد.

در روش اول یا SEM  شما با استفاده از روش‌های تبلیغاتی مانند گوگل و پرداخت هزینه برای هر کلیک می‌توانید به فروش محصولات خود بپردازید، این روش محدود به بودجه شما می‌باشد و با تمام شدن آن تبلیغات شما نیز متوقف می‌شود.

اما در روش دوم یا SEO  شما با انجام بهینه سازی‌ها و دیگر خدمات سئو مانند تولید محتوا باعث می‌شوید که وب سایت شما در مدت زمان طولانی‌تری به جذب کاربران و مشتریان ادامه دهد، این روش بیشتر مناسب سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت می‌باشد.

همچنین شما می‌توانید با استفاده از هر دوی این روش‌ها در کنار هم برای وب سایت خود کاربران و مشتریان بیشتری جذب کنید.

سخن پایانی

امروزه دیده شدن در نتایج بالای موتورهای جستجو مانند گوگل نقش مهمی برای افزایش کاربران و مشتریان فروشگاه شما دارد.

این عمل با انجام بازاریابی‌های دیجیتال مانند تبلیغات کلیکی گوگل ممکن است، این تبلیغات کلیکی باعث می‌شوند که وب سایت شما در نتایج برتر و بالای موتورهای جستجو قرار گرفته و باعث جذب کاربران و مشتریان بیشتری برای وب سایت شما بشود.

شرکت دیجیتال مارکتینگ فطرس وب متخصص بازاریابی دیجیتال برای فروشگاه‌های آنلاین با چندین دهه در ایران است و شما می‌توانید با استفاده از خدمات طراحی سایت و یا بازاریابی دیجیتال فطرس وب فروشگاه خود را توسعه دهید و فروش بیشتری داشته باشید.

شما می‌توانید برای ارتباط با کارشناسان ما و دریافت مشاوره به بخش ارتباط با ما مراجعه نمایید.




0
کــارمـا :
30
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
babakhani456