تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه سماشکو مسکو

11 ماه پیش - خواندن 5 دقیقه

در سال‌های اخیر تعداد متقاضیان مهاجرت، به طور قابل‌توجهی افزایش پیدا کرده است و در هر جایگاهی که باشید، قطعاً افرادی را در اطراف خود می‌بینید که به دنبال راهی برای مهاجرت هستند. مهاجرت تحصیلی و دریافت ویزای کاری دو مورد از محبوب‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌ها برای مهاجرت هستند که مهاجرت تحصیلی را به نوعی می‌توان ارجح‌تر نیز دانست. با توجه به معتبر بودن مدارک دانشگاه‌های خارجی و امکان دریافت بورسیه تحصیلی، دریافت ویزای تحصیلی توانسته جایگاه ویژه‌ای در میان دانشجویان پیدا کند.

حال یکی دیگر از نکات مهم در مهاجرت، انتخاب کشور مقصد است. از آنجایی که تحصیل در کشورهای اروپایی و آمریکایی می‌تواند با هزینه‌های هنگفتی همراه باشد، روسیه به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته با هزینه کم‌تر، انتخاب مناسب‌تری برای دانشجویان محسوب می‌شود. اگر به دنبال مهاجرت برای تحصیل در رشته دندانپزشکی هستید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. به دانشگاه سماشکو مسکو و رشته پرطرفدار دندانپزشکی خواهیم پرداخت.

آشنایی با دانشگاه سماشکو مسکو

شهر مسکو، پایتخت کشور روسیه، در حال حاضر دانشگاه‌های معتبر فراوانی دارد که هر یک از آن‌ها در سطح جهانی شناخته شده و مطرح‌اند. اگرچه ممکن است دانشگاه‌های دیگر اروپایی از نظر جایگاه، برتری نسبی داشته باشند؛ اما حقیقت این است که همه چیز به نسبت هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، سنجیده می‌شود. دانشگاه سماشکو مسکو یک دانشگاه دولتی در روسیه است که فعالیت خود را از سال 1922 آغاز کرده است. به سبب دولتی بودن این دانشگاه و هزینه قابل قبولی که برای تحصیل می‌پردازید، آن را می‌توان یکی از بهترین گزینه‌های پیش‌رو برای تحصیل در رشته دندانپزشکی دانست. دانشگاه سماشکو امکان تحصیل برای دانشجویان خارجی را فراهم کرده است و سالیانه عده زیادی از دانشجویان خارجی در این دانشگاه ثبت‌نام می‌کنند.

سماشکو دانشکده‌ای برای دانشجویان خارجی دارد که درس‌ها به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند؛ با این حال تحصیل به زبان روسی ارزان‌تر است. تنها کافیست دوره 9 ماهه پادفک را بگذرانید. دوره پادفک چیزی شبیه به پیش‌دانشگاهی است که دروسی نظیر زبان روسی، زیست‌شناسی، شیمی و ... تدریس می‌شوند. در پایان این دوره علاوه بر توانایی خواندن و نوشتن به زبان روسی، آمادگی علمی لازم برای شرکت در دانشگاه را به دست می‌آورید.

دانشگاه سماشکو مسکو اخیراً نام خود را به «اودوکیموا» تغییر داده است و پزشکی دانشگاه اودوکیموا یکی دیگر از رشته‌های پرطرفدار برای دانشجویان خارجی به حساب می‌آید. باید بدانید که این دانشگاه در سال 2018-2019 از سوی وزارت بهداشت ایران، به عنوان یکی از دانشگاه‌های معتبر روسیه معرفی شد. در این دانشگاه امکاناتی نظیر کتابخانه، آزمایشگاه، سالن سخنرانی، خوابگاه و ... ارائه می‌شوند.


جایگاه رشته دندانپزشکی در دانشگاه سماشکو چگونه است؟

به طور کلی با نگاهی به سابقه دانشگاه سماشکو مسکو در می‌یابید که این مرکز آموش عالی نقشی مرثر در تربیت پزشکان و دندان‌پزشکان داشته است. هر ساله بیش از 60 پزشک و 50 استاد موفق از این دانشگاه فارغ‌التحصیل و به بازار کار وارد می‌شوند. این دانشگاه دارای بیش از 1200 استاد، 3000 کارشناس، 120 پزشک و 7000 دانشجو است که البته بخشی از این دانشجویان در رشته‌های دیگر نیز تحصیل می‌کنند.

دانشگاه سماشکو مسکو را می‌توان یکی از بهترین دانشگاه‌های اروپای شرقی دانست. این دانشگاه در کشور روسیه، رتبه 255 را به خود اختصاص داده است و همچنین در رنکینگ جهانی، رتبه 5110 را دارد. توجه داشته باشید که این رتبه‌بندی نسبت به کشور پهناور روسیه و دانشگاه‌های متعدد آن داده شده است.

علاوه بر دندانپزشکی بدون کنکور در روسیه در دانشگاه سماشکو مسکو، رشته‌های دیگری نیز در این دانشگاه معتبر ارائه می‌شوند. به طور کلی سماشکو 11 دانشکده دارد، بیمارستان‌ها و مراکز متعددی زیر نظر این دانشگاه فعالیت می‌کنند. به همین خاطر امکان فعالیت بالینی در کنار تحصیل تئوری برای دانشجویان زیرمجموعه پزشکی و دندانپزشکی وجود دارد. دانشکده‌های دانشگاه سماشکو مسکو در ادامه نام برده شده‌اند:

  • دندانپزشکی

  • پزشکی

  • پزشکی جراحی

  • دانشکده تحصیلات تکمیلی

  • آموزش پزشکی

  • اقتصاد

  • روانشناسی بالینی

  • تربیت بدنی

  • دانشکده کار و امور اجتماعی

  • آموزش حرفه‌ای متوسطه

  • دانشکده منطقه‌ای مسکو

دوره‌های دکترای تخصصی متعددی نیز در این دانشگاه ارائه می‌شوند؛ به همین خاطر هر ساله تعداد زیادی از پزشکان و دندانپزشکان برای طی کردن تحصیلات تکمیلی در حوزه تخصصی خود، به این کشور مهاجرت می‌کنند.

مزایای تحصیل در دانشگاه سماشکو

به طور کلی تحصیل در روسیه روس دانش مزایای متعددی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها هزینه کم زندگی در روسیه است. با یک بررسی ساده متوجه می‌شوید که روسیه نسبت به سایر کشورهای اروپایی به مقدار قابل‌توجهی ارزان‌تر است.

با تحصیل در دانشگاه سماشکو مسکو می‌توانید در یکی از 3 ساختمان خوابگاه ساکن شوید. در غیر این صورت امکان اسکان در خوابگاه‌های خصوصی با اجاره ماهیانه 200-250 دلار نیز وجود دارد. حتی می‌توانید به صورت اشتراکی با چند دانشجوی دیگر، خانه‌ای اجاره کنید.

دانشگاه سماشکو دوره‌های دندانپزشکی سطح بالایی را ارائه می‌کند و به همین خاطر است که تنها این رشته در دانشگاه سماشکو مورد تاًیید وزارت بهداشت ایران قرار گرفته است. با وجود این مزایا، آب وهوای کشور روسیه یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی است که ممکن است برای هر کسی مطلوب نباشد.


هزینه تحصیل در دانشگاه‌های روسیه چقدر است؟

باید گفت که تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی در روسیه هزینه بیشتری نسبت به تحصیل به زبان روسی خواهد داشت و این چیزی است که در همه جای دنیا مرسوم است. البته باید توجه داشته باشید که زبان اصلی تدریس اغلب دروس در این دانشگاه روسی است و برخی از دروس به زبان انگلیسی نیز تدریس می‌شوند.

به طور میانگین هزینه دانشگاه برای تحصیل دندانپزشکی در روسیه در دانشگاه سماشکو مسکو، نزدیک به 7000 دلار یا 5500 روبل است. هزینه سال اول دانشگاه به صورت یک‌جا هنگام ثبت‌نام از شما گرفته می‌شود و این، نسبت به سایر دانشگاه‌هایی که شهریه را به صورت اقساط دریافت می‌کنند، ممکن است یک نقطه ضعف تلقی شود. توجه داشته باشید که حداکثر تا یک هفته پس از قبولی در سماشکو باید شهریه را واریز کنید؛ در غیر این صورت در فهرست پذیرفته‌شدگان قرار نمی‌گیرید.


کلام آخر

برای آن که در یکی از دانشگاه‌های روسیه برای تحصیل دندانپزشکی در روسیه پذیرش بگیرید، می‌توانید از یک موسسه برای تسهیل فرایند کمک بگیرید. تحصیل دندانپزشکی روسیه روس دانش، یکی از بهترین روش‌های انجام این کار است. کارشناسان باتجربه در روس دانش برای ارائه مشاوره به شما در این مجموعه در دسترس‌ هستند.

1
کــارمـا :
794
---
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
moarefi