تحلیل محیط کسب و کار

4 سال پیش - خواندن 1 دقیقه

تحلیل محیط کسب و کار

از اون جایی‌که هیچ کسب و کار و سازمانی در خلاء فعالیت نمی‌کنه، برای طراحی و تدوین طرح کسب و کار شرکت، باید به عوامل محیطِ بیرونی توجه داشت. عواملی که بر عملکرد و فعالیت کسب و کار تاثیر گذاره و تحت کنترل شما نیست.
 اما بربم که عوامل تاثیر گذار محیطی رو با هم بررسی کنیم:


نیروهای بازار در محیط مدل کسب و کار : ‌

منظور مسائل بازار، بخش‌های بازار، نیازها و تقاضا، هزینه‌های تعویض و جذابیت درآمدی از مؤلفه‌های این بخش از محیط هست که با مطالعه و بررسی این عوامل، دید بهتری از این بخش از محیط میشه پیدا کرد


نیروهای صنعت در محیط مدل کسب و کار :

شامل اطلاعاتی درباره رقبا، تازه واردها، محصولات و خدمات جایگزین، تأمین کنندگان و سایر بازیگران زنجیره ارزش و ذی‌نفعان است.


روندهای کلیدی در محیط مدل کسب و کار :

با بررسی روندهای فناوری،‌ تنظیم مقررات، روندهای اجتماعی و فرهنگی، روندهای اقتصادی، سیاسی و اطلاعاتی، میشه درمورد روندهای کلیدی اطلاعاتی کسب کرد.


نیروهای اقتصاد کلان در محیط مدل کسب و کار :

با مطالعه وضعیت جهانی بازار، بازارهای سرمایه، مواد مصرفی و سایر منابع و زیرساخت‌های اقتصادی میشه به پایش نیروهای اقتصاد کلان پرداخت.

خلاصه؛ بررسی مداوم محیط، به دلیل پیچیدگی در حال رشد فضای اقتصادی و جهش های شدید بازار، کمک میکنه تا مدل کسب وکار رقابتی تری رو ایجاد کنید.

0
کــارمـا :
1278
هر جا اسمی از پی سی بود من اونجا بودم :)
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
p30world