ترفندهای گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

آیا شما هم دوست دارید از لینک در استوری اینستاگرام خودتان استفاده کنید؟ یک خبر خوب و یک خبر بد برای شما داریم. خبر خوب اینکه با وجود غیرفعال شدن قابلیت کشیدن استوری به بالا، شما می توانید از استیکرهای لینک اینستاگرام برای اضافه کردن لینک به استوری های خودتان استفاده کنید. خبر بد اینکه برای استفاده از این ویژگی باید حداقل ده هزار فالوور یا یک اکانت وریفای شده داشته باشید.
البته یک خبر خوب دیگر هم برای شما داریم و اینکه حتی در صورتی که استیکر لینک برای شما در دسترس نباشد، باز هم می توانید در استوری اینستا لینک بگذارید. با ما همراه باشید تا این روش را یاد بگیریم:
قابلیت کشیدن استوری به سمت بالا چه کاربردی داشت؟
قابلیت بالا کشیدن استوری اینستاگرام به برندها و اینفلوئنسرها کمک می کرد با اضافه کردن لینک های مستقیم به اینستاگرام، فالوورهای بیشتری کسب کنند. مخاطبین می توانستند با بالا کشیدن استوری و یا لمس فلشی که در قسمت پایین استوری قرار داشت، بدون ترک اینستاگرام به صورت مستقیم به محتوای لینک دسترسی داشته باشند.
اما در آگوست ۲۰۲۱ اینستاگرام اعلام کرد که قصد دارد این قابلیت را حذف کند. چند تئوری مختلف داشت. یکی از دلایل این است که احتمالا اینستاگرام قصد دارد استوری های خودش را مثل تیک تاک افقی کند. البته دلیل این موضوع هنوز از سمت اینستاگرام اعلام نشده است. آموزش اینستاگرام را به طور رایگان از ژاکت دریافت کنید.
البته در حال حاضر کاربران می توانند با استفاده از استیکر لینک، به استوری های خودشان لینک اضافه کنند.

استیکر لینک اینستاگرام چیست؟
استیکر لینک اینستاگرام جایگزین قابلیت بالا کشیدن استوری خواهد شد و به کاربران این امکان را می دهد که به استوری های اینستاگرام لینک خارجی اضافه کند. این استیکرها ساده ترین روش برای پروموت کردن چند محتوا و محصول در استوری اینستاگرام است.
اینستاگرام می گوید که این استیکرها نسبت به قابلیت بالا کشیدن، سه برتری قابل توجه دارند:
- کاربران بیشتر با استیکرها آشنا هستند و قبلا از آن ها برای لوکیشن، نظرسنجی، سوال و موسیقی استفاده کرده اند.
- با استفاده از استیکر، دست کاربر باز است و می تواند خلاقیت بیشتری برای ظاهر استوری به خرج دهد.
- مهم تر از همه با استفاده از استیکر، لینک کاربر می تواند با استوری تعامل داشته باشد، اما در استوری های بالا کشیدنی امکان ریپلای یا ری اکشن وجود نداشت.
به زبان ساده، استیکرهای لینک اینستاگرام نیز مانند قابلیت بالا کشیدن استوری بخش مهمی از استراتژی کسب و کارها در اینستاگرام است.
چطور از استیکر لینک اینستاگرام استفاده کنیم؟
استوری های اینستاگرام فقط برای ۲۴ ساعت در دسترس هستند، اما اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرم باعث افزایش نرخ تبدیل و تقویت تعامل ارگانیک می شود و دسترسی به محتوای لینک هم برای کاربران شما ساده تر خواهد بود.
نحوه اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام به شرح زیر است:
- در اپ اینستاگرام روی علامت + در قسمت پایین وسط صفحه کلیک کنید
- با کشیدن صفحه به سمت چپ گزینه Story را انتخاب کنید.
- استوری را به هر شکلی که خودتان دوست دارید تهیه کنید.
- در منوی بالا روی گزینه Sticker کلیک کنید و استیکر LINK را انتخاب کنید.
- لینک موردنظر خودتان را اضافه کنید
- در نهایت گزینه Your Story را لمس کنید تا استوری پست شود.
پس از گذاشتن لینک در استوری، آمار آن را بررسی کنید و از این آمار برای بهینه سازی نرخ CTR استوری ها استفاده کنید. برای مثال در صورتی که تعداد لمس استیکر کم است، مطمئن شوید که از کال تو اکشن مناسب استفاده کرده اید و اطلاعات زیادی هم داخل استوری قرار نداده اید.

چه افرادی می توانند از استیکر لینک اینستاگرام استفاده کنند؟
از زمان رونمایی از این قابلیت، امکان استفاده از استیکر لینک فقط برای افرادی وجود داشت که قبلا می توانستند از استوری های بالا کشیدنی هم استفاده کنند. به بیانی دیگر اکانت شما باید حتما از نوع بیزینسی باشد و حداقل ۱۰ هزار فالوور هم داشته باشید یا اکانتتان باید وریفای شده باشد.
به گفته اینستاگرام این پلتفرم در حال بررسی این موضوع است که آیا می تواند استیکرهای لینک را در اختیار همه افراد قرار دهد یا خیر، اما در حال حاضر نگرانی هایی بابت امنیت و یکپارچگی پلتفرم وجود دارد. همچنین با فعال شدن این ویژگی، برای همه امکان انتشار اطلاعات نادرست و اسپم هم افزایش خواهد یافت.
چطور بدون داشتن ۱۰ هزار فالوور از استیکر لینک اینستاگرام استفاده کنیم؟
در صورتی که اکانت شما هنوز وریفای نشده است و یا به ۱۰ هزار فالوور نرسیده، باز هم می توانید با استفاده از IGTV به عکس ها یا ویدیوهای خودتان لینک اضافه کنید. روش انجام کار به شرح زیر است:
- در اپ اینستاگرام یک ویدیوی ۶۰ ثانیه ای آپلود کنید
- Title ویدیو را به هر شکلی که دوست دارید، بنویسید
- لینکی که می خواهید کاربران روی آن کلیک کنند را پیست کنید
- ویدیو را از طریق IGTV پست کنید
- سپس از طریق فید روی هواپیمای کاغذی که زیر ویدیو IGTV قرار دارد، کلیک کنید.
- گزینه Add video to your story را انتخاب کنید و سپس آیکون لینک را در بالای صفحه انتخاب کنید.
- گزینه + IGTV Video را انتخاب کنید
- ویدیویی که دارای لینک است را انتخاب کنید
- در نهایت روی گزینه Done کلیک کنید.
تمام! شما نمی توانید آن را ببینید اما کاربران می توانند صفحه را به سمت بالا بکشند، ویدیو شما را ببینند و روی لینکی که داخل کپشن قرار داده اید، کلیک کنید.
نحوه استفاده از لینک در اینستاگرام بدون استیکر لینک
اضافه کردن لینک به اینستاگرام هم برای ایجاد ارتباط با مخاطب و هم برای افزایش نرخ تبدیل کاربرد دارد. در صورتی که فاصله زیادی با رسیدن به ۱۰ هزار فالوور دارید، روش های متعددی وجود دارد که از طریق آن ها می توانید در اینستاگرام از لینک استفاده کنید:
قرار دادن لینک داخل Bio
احتمالا قبلا هم این کار را انجام داده اید، اما می توانید در قسمت بیو اینستاگرام خودتان کال تو اکشن و لینک قرار دهید. خیلی از کاربران اینستاگرام یک لینک خاص را که برای فالوورهایشان مهم است، در قسمت بیو قرار می دهند و خیلی ها نیز از ابزارهای کوتاه کننده لینک برای این کار استفاده می کنند.
همچنین می توانید از ابزارهایی استفاده کنید که امکان قرار دادن چندین لینک مختلف را در یک صفحه به شما می دهند. استفاده از این ابزارها خیلی ساده است و در عین حال کمک زیادی هم به افزایش نرخ تبدیل شما خواهند کرد.
در این روش به جای قرار دادن لینک در استوری یا پست، فقط کافیست به مخاطبین خودتان بگویید که لینک داخل بیو پیج قرار دارد. قرار دادن لینک در بیوی اینستاگرام با صفحه ساز المنتور برای کسانی که سایت وردپرسی دارند، به راحتی آب خوردن است.
استفاده از دایرکت
در استوری بگویید که برای دریافت لینک کافیست به شما پیام بدهند. انجام این کار برای کاربر فوق العاده آسان است و روش خوبی هم برای ایجاد ارتباط با مشتری است، زیرا وقتی که کاربر به شما پیام می دهد، معمولا ارتباط صمیمی تری بین شما ایجاد خواهد شد.
نکته: می توانید از استیکر DM Me نیز استفاده کنید. با این استیکر فقط با یک لمس، کاربر می تواند با شما ارتباط برقرار کند.
ایجاد نظرسنجی
استوری خودتان را ایجاد کنید و سپس از طریق نظرسنجی از فالوورهای خودتان بپرسید که مایل به دریافت لینک هستند یا نه. سپس تنها کاری که باید انجام دهید، این است که پاسخ های نظرسنجی را بررسی کنید و برای افرادی که گزینه بله را انتخاب کرده اند، لینک را از طریق DM ارسال کنید.
این مقاله توسط تیم تحریریه وبلاگ ژاکت نوشته شده.


مشاهده نظرات بیشتر...