ارزانترین فالوور،لایک و بازدید اینستاگرام و تلگرام در کل کشور را خریداری کنید (حرفه‌ای‌ترین پلتفرم خدمات شبکه‌اجتماعی کشور) کلیک کنید

تصفیه آب با پرکلرین

2 سال پیش - خواندن 1 دقیقه

پرکلرین ماده سفید و بی رنگ است که حاوی یون پرکلرات می ‌باشد. این ماده به صورت پودر در بسته بندی های گالنی به بازار عرضه می شود شود.

هیپوکلریت کلسیم چگونه تولید میشود

این ماده صنعتی به واسطه اکسیداسیون محلولهای آبی کلرات سدیم ایجاد می شود. این روش بدین صورت است که کلر در مجاورت سدیم هیدروکسید و شیر آهک واکنش داده و در این فرآیند در چند مرحله دوغاب پرکلرین ایجاد می گردد. سپس با فیلتراسیون و خشک کردن پودر پرکلرین به دست خواهد آمد کاربرد اصلی این ماده در سوخت موشک نیز می‌باشد و واکنش اسید پرکلین با باز ها مانند هیدروکسید آمونیوم باعث ایجاد احتراق می شود.

کاربردهای اصلی پرکلرین

 از این ماده در صنعت استفاده های زیادی می کنند. به عنوان مثال برای تصفیه آب های آشامیدنی جهت رفع قارچ باکتری و ماده ضد بو از این ماده استفاده می گردد.

دیگر استفاده این ماده به عنوان سفید کننده در صنعت کاغذ سازی و همچنین تولید برخی منسوجات می باشد. پرکلرات معمولا به عنوان اکسید کننده دستگاههای تولید مواد شیمیایی و همچنین کنترل الکتریسیته ساکن در برخی از بسته بندی های مواد غذایی نیز استفاده می شود.

این ماده برای آتش بازی و ساخت برخی مهمات و همچنین اکسید کننده در موشک ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. پرکلرین در پاکسازی استخرهای شنا و ضد عفونی کردن آب آشامیدنی نیز کاربرد دارد. ساخت برخی مهمات و همچنین اکسیدکننده در موشک ها دیگر استفاده این ماده صنعتی می باشد. پرکلرین در پاکسازی استخرهای شنا و ضدعفونی کردن آب آشامیدنی نیز کاربرد دارد.

نگهداری از هیپوکلریت کلسیم

برای نگهداری از این ماده شیمیایی به دلیل حساسیت زیادی که نسبت به گرما و رطوبت دارد باید بشکه‌ ی آن در جای خشک و خنک قرار بگیرد و همچنین این بشکه آن نباید در آفتاب یا محیطی گرم باشد زیرا خطر انفجار محیط را تهدید خواهد کرد. مخازن نگه داری نباید در مجاورت با مواد بودار و قابل اشتعال مانند بنزین گازوئیل و سموم کشاورزی و حتی ضدعفونی کننده ها قرار بگیرد.

0
کــارمـا :
32
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
77amir77.0098