تفاوت ویژوال کامپوزر رایگان و پرمیوم؛ آیا ارزش دارد که از ویژوال کامپوزر پرمیوم استفاده کنیم؟

7 ماه پیش - خواندن 6 دقیقه


اگر از ویژوال کامپوزر (Visual Composer) رایگان استفاده می‌کنید آیا به ارتقا آن به نسخه پریمیومVisual Composer فکر کرده‌اید؟ برای اینکار باید بررسی کنید که آیا امکانات اضافی و بهبودهای ارائه شده در نسخه پریمیوم نیازهای وب‌سایت یا پروژه شما را برآورده می‌کنند یا خیر. نسخه پریمیوم ویژوال کامپوزر در مقایسه با نسخه رایگان مزایای زیر را دارد:

بیشترین انعطاف‌پذیری: یکی از تفاوت ویژوال کامپوزر نسخه پریمیوم با رایگان امکانات بیشتری برای سفارشی‌سازی وب‌سایت شما است که به شما کمک می‌کند تا وب‌سایت خود را دقیق‌تر طراحی کنید.

پشتیبانی و به‌روزرسانی: با نسخه پریمیوم، شما به پشتیبانی اختصاصی دسترسی دارید و به‌روزرسانی‌های متنوع را به صورت منظم دریافت می‌کنید. این امکان مشکلات فنی را به سرعت حل کرده و به امنیت وب‌سایت شما کمک می‌کند.

ویژگی‌های اضافی: نسخه پریمیوم معمولاً ویژگی‌های اضافی مانند اسلایدرهای پیشرفته، افکت‌های ورودی/خروجی، ابزارهای متنوع تعاملی، اشتراک‌گذاری شبکه‌های اجتماعی و ... ارائه می‌دهد در حالی که نسخه رایگان ویژوال کامپوزر این امکان را ندارد.

بالاترین کارایی: نسخه پریمیوم ویژوال کامپوزر در مقایسه با نسخه رایگان بهینه‌‌تر است که سرعت بارگذاری و کارایی وب‌سایت شما را افزایش می‌دهد.

اضافه‌کردن تیم: اگر تیمی کار می‌کنید، نسخه پریمیوم اجازه می‌دهد که اعضای تیم شما به صورت همزمان روی وب‌سایت کار کرده و تغییرات را اعمال کنند.

افزونه ویژوال کامپوزر (با نام انگلیسی Visual composer) که اکنون با نام WPBakery Page Builder عرضه می‌شود، یک افزونه وردپرس است که بیش از 40 المان پیش فرض دارد. با خرید افزونه ویژوال کامپوزر شما می‌توانید با قابلیت کشیدن و رها کردن المان‌ها در صفحه، یک سایت با صفحات گرافیکی و پویا ایجاد کنید.

تفاوت ویژوال کامپوزر پرمیوم و رایگان

ارتقا به نسخه پریمیوم Visual Composer می‌تواند ارزشمند باشد اما همیشه باید به امکانات و نیازهای واقعی سایت خود توجه کنید و تصمیمی متناسب با آن بگیرید. در ادامه، تمام تفاوت های بین دو نسخه پرمیوم و رایگان را خلاصه کرده و مزایای نسخه Premium را بیان می‌کنیم:

1. ویرایش محتوای وردپرس

نسخه رایگان ویژوال کامپوزر یک صفحه ساز است که به شما امکان می دهد محتوای صفحه خود را ویرایش کنید. این بدان معنی است که شما یک بلوک خاص دارید که می توانید آن را ویرایش کنید. اما اگر بخواهید چیزی را ویرایش کنید که فراتر از محتوا است چه؟ به عنوان مثال، سرصفحه یا پاورقی.

Visual Composer Premium به شما امکان می دهد کل صفحه را ویرایش کنید. شما می توانید یک طرح بندی صفحه خود را انتخاب کرده، سرصفحه، پاورقی، ستون های کناری سفارشی ایجاد کنید و محتوا ایجاد کنید.

یک روش رایج در سایت های ووکامرسی کاهش منوها در صفحه پرداخت است. با یک هدر سفارشی ایجاد شده در ویژوال کامپوزر پرمیوم، می‌توانید فقط عناصر مورد نیاز مانند لوگو را قرار دهید و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.

2. المان ها و قالب های برتر

در Visual Composer رایگان، شما به عناصر اساسی و قالب‌های رایگانی دسترسی دارید که به شما امکان می‌دهند وب‌سایت خود را بسازید و ویرایش کنید. این عناصر شامل بلوک‌های متنی، دکمه‌ها، جداکننده‌ها و موارد مشابه هستند و معمولاً برای ایجاد یک وب‌سایت ساده و ابتدایی کافی هستند.

اما در برخی موارد، شما ممکن است به عناصر و قالب‌های بیشتری نیاز داشته باشید تا وب‌سایت خود را به شکل کاملاً منحصر به فرد و حرفه‌ایی طراحی کنید. یکی دیگر از تفاوت ویژوال کامپوزر رایگان و پرمیوم (پولی)، ا دسترسی به Visual Composer Hub را می‌دهد. Visual Composer Premium به شما امکان دسترسی به  این کتابخانه را می‌دهد که بیش از 500 عنصر و الگوی طراحی موجود است و می‌توانید از آنها برای ساخت و ویرایش وب‌سایت خود استفاده کنید.

با داشتن نسخه پریمیوم Visual Composer، شما می‌توانید به صورت کاملاً رایگان به تمامی عناصر و قالب‌های موجود در Visual Composer Hub دسترسی داشته باشید. این به شما امکان می‌دهد که بدون هیچ محدودیتی عناصر مورد نیاز خود را انتخاب کرده و به وب‌سایت خود اضافه کنید. این یک راه آسان و اقتصادی برای بهبود و سفارشی‌سازی وب‌سایت شماست.

بنابراین، با داشتن Visual Composer Premium، شما به یک مجموعه گسترده از ابزارها و منابع طراحی دسترسی دارید که به شما در ساخت وب‌سایت‌های حرفه‌ای و جذاب کمک می‌کنند و همچنین هزینه‌های اضافی را کاهش می‌دهند.

المان های ویژوال کامپوزر پرمیومImage caption 

3. گزینه‌های طراحی؛ یکی دیگر از تفاوت های ویژوال کامپوزر رایگان و پولی

همه عناصر در Visual Composer با گزینه‌های طراحی ارائه می‌شوند و این امکان را به شما می‌دهند که ظاهر وب‌سایت خود را به دقیقترین شکل ممکن سفارشی‌سازی کنید. در نسخه رایگان، شما امکان ایجاد ویرایش‌های اساسی دارید. اما با ارتقاء به نسخه Premium، به گزینه‌های استایل بیشتری دسترسی دارید که امکانات سفارشی‌سازی را گسترش می‌دهد.

همچنین با داشتن عناصر بیشتر در نسخه پرمیوم Visual Composer، می‌توانید انواع مختلفی از اجزای طراحی را به وب‌سایت خود اضافه کنید، که این باعث می‌شود که گزینه‌های استایل و جلوه‌های بیشتری را به کار ببرید. این انعطاف بیشتر به شما امکان می‌دهد تا وب‌سایت خود را به شکلی کاملاً منحصر به فرد و جذاب طراحی کنید.

بنابراین، با ارتقاء به نسخه پریمیوم Visual Composer، شما به عناصر بیشتری دسترسی دارید و می‌توانید استایل و طراحی وب‌سایت خود را به شکل دلخواه خود بهبود دهید.

4. افزودنی های پریمیوم

افزودنی‌ها (Addon ها) که فقط برای نسخه Premium در دسترس هستند، می توانند تعداد ویژگی ها را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

برای طراحان و بازاریابان حرفه ای وب، افزونه‌های مختلف می توانند به شما کمک کنند:

  • ایجاد پنجره های بازشو سفارشی
  • طراحی قالب های وردپرسی
  • ایمپورت و اکسپورت قالب ها
  • مدیریت دسترسی عنصر
  • محتوای پویا را به صفحه خود اضافه کنید.
  • تایپوگرافی سفارشی خود را تعریف کنید.
  • ایجاد طرح بندی سفارشی

و درست مانند عناصر و قالب‌ها، همه افزونه‌ها را می‌توان به صورت رایگان از Visual Composer Hub با اشتراک Premium فعال دانلود کرد.

5. امکان پشتیبانی افزونه پرمیوم

تفاوت نسخه پریمیوم و رایگان ویژوال کامپوزر فقط به عناصر، قالب‌ها و ویژگی ها مربوط نمی شود. به عنوان یک مشتری از پشتیبانی رایگان بهره‌مند می‌شوید که هر زمان که به آن نیاز داشته باشید، به شما کمک می‌کند.

در واقع، بیش از 70 درصد از کاربران ممتاز اذعان دارند که در دسترس بودن پشتیبانی یکی از عوامل کلیدی در انتخاب آنها است.

4. ویژوال کامپوزر و ووکامرس

Visual Composer نسخه Premium با WooCommerce و سایر ابزارهای کسب و کار آنلاین یکپارچه می‌شود؛ همه ابزاراهایی که برای راه اندازی فروشگاه آنلاین خود به آن نیاز دارید.

Visual Composer Premium برای هر فردی که می‌خواهد وب‌سایت خود را بهبود ببخشد بسیار سودمند است زیرا ویژگی‌های پیشرفته‌تری را ارائه می‌دهد. برای ارتقاء به نسخه پریمیوم هزینه بالایی نیاز ندارید و با به‌روزرسانی‌های منظم، شما همیشه می‌توانید از آخرین ویژگی‌ها، عناصر و قالب‌ها و هاب ویژوال کامپوزر بهره‌مند شوید و امکانات حرفه‌ای‌تری را به سایت خود اضافه کنید.  

اگر یک سایت فروشگاهی دارید یکی از اقدامات دیگری که برای کاربر پسندتر کردن سایت خود می‌توانید از آن استفاده کنید داشتن یک اپلیکیشن ووکامرس است؛ مثل سایت دیجی کالا. با توجه به اینکه تعداد کاربران موبایل از کاربران دسکتاپ پیشی گرفته است دیگر طراحی سایت وردپرسی به تنهایی کافی نیست و ساخت آسان اپلیکیشن برای سایت اهمیت زیادی دارد؛ زیرا گوگل توجه ویژه‌ای به سایت‌هایی دارد که نسخه موبایل هم دارند. 

افزونه اپلیکیشن ووکامرس یک راهکار سریع و ساده راه اندازی نسخه موبایل سایت برای کاربران خود است. با ساخت اپلیکیشن برای سایت، می‌توانید خدمات بهتری به کاربران موبایل ارائه دهید و کاربران به راحتی و به سرعت می‌توانند به سایت شما دسترسی داشته باشند، خرید خود را از طریق اپلیکیشن انجام دهند. 

0
کــارمـا :
30
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
keivan.hooshyar38