جلوگیری از تخلیه سریع باتری توسط برنامه گوگل پلی

1397/10/17 18:19

گوگل پلی سرویس (Google Play Services) یکی از برنامه ها و خدماتی است که به طور پیشفرض در گوشی های اندرویدی وجود دارد ، این برنامه به شما این امکان را میدهد تا مدیریت تمامی برنامه های گوشی خود را بر عهده بگیرید و با استفاده از فروشگاه گوگل پلی برنامه های مختلف را دانلود و بروزرسانی کنید.
این برنامه از میزان دسترسی و قدرت بالایی نسبت به سایر برنامه ها برخوردار است مانند استفاده از GPS ، شبکه وای فای ، نصب هر گونه برنامه بدون سوال از شما و...
با این تفاسیر یک مشکلی که گریبانگیر برخی از کاربران اندرویدی است تخلیه زود هنگام باتری به واسطه برنامه گوگل پلی است.
بنابر این ما در این مقاله به شما راه حل هایی را خواهیم گفت که با به کارگیری و انجام آنها میتوانید تا حد زیادی این مشکل را حل کنید.

هر برنامه به چه میزان از باتری گوشی استفاده میکند

خبر خوب این است که برای تشخصی اینکه آیا برنامه گوگل پلی باتری گوشی ما را تخلیه میکند یا خیر نیازی به نصب برنامه های جانبی نیست و به راحتی از طریق تنظیمات قابل تشخصی است.

به تنظیمات (Settings)  رفته و وارد Apps & notifications شوید.

در مرحله بعدی بر روی See all xx apps ضربه بزنید تا بتوانید تمامی برنامه های نصب شده بر روی گوشی را مشاهده کنید.
برنامه google Play Services را پیدا کرده و بر روی آن ضربه بزنید.
به قسمت Advanced رفته و به قسمت Battery دقت کنید.

در این قسمت میتوانید مشاهده کنید از زمانی که آخرین بار گوشی خود را شارژ کرده اید چه مقدار توسط برنامه گوگل پلی باتری مصرف شده است.
اگر با درصدهای بالایی مانند ارقام دو رقمی برخورد کردید میتوان متوجه شد که مصرف باتری توسط گوگل پلی بالا است و باید به این مشکل رسیدگی کرد.

همگام سازی خودکار (Auto-sync) را غیرفعال کنید

اگر بیش از یک حساب کاربری متصل به برنامه گوگل پلی داشته باشید میتوان گفت که مشکل تخلیه زیاد باتری توسط گوگل پلی از همین است. از آنجایی که سرویسهای گوگل پلی باید رویدادهای مربوط به موقعیت مکانی شما ، ایمیل ها ، اعلان ها و موارد دیگر را به طور مرتب در پس زمینه گوشی اجرا کنند باعث تخلیه زود هنگام باتری میگردد.
شما میتوانید با خاموش کردن حالت همگام سازی حساب های مختلف مانند ایمیل ، تقویم ، Google Drive و سایر برنامه ها مانند واتساپ از این کار جلوگیری کنید.
برای همین به Settings رفته و وارد Accounts شوید.
سپس بر روی هر حساب ضربه بزنید تا بتوانید همگام سازی آن مدیریت کرد.

اگر گزینه ای به نام Sync on یا Account sync مشاهده کردید بر روی آن ضربه بزنید تا بتوانید همگام سازی انواع برنامه ها با این حساب کاربری را کنترل کنید.

بدیهی است که همگام سازی برای برخی از برنامه های شما مهم و حیاتی است پس سعی کنید برنامه های مهم خود را در اولیت آخر برای غیرفعال کردن قرار دهید.

عدم استفاده از Task Killer ها

Task Killer ها برنامه هایی در اندروید هستند که توسط بسیاری از کاربران بر روی گوشی نصب میشود ، این برنامه ها در تلاش هستند تا برنامه هایی که در پس زمینه گوشی باز هستند را ببندند تا عملکرد رم و سرعت گوشی بهتر شود.
ولی این یک اشتباه است ، درست است که این برنامه ها باعث میشوند استفاده از رم گوشی کاهش یابد ولی در خود سیستم عامل اندروید به خوبی این برنامه ها مدیریت میشوند و در صورتی که برنامه ای توسط Task Killer ها بسته شود مجدد باز میشود که این باز کردن برنامه مانند گوگل پلی باعث میشود که از رم و باتری گوشی بیشتر استفاده شود.
برای همین است که استفاده از برنامه هایی که به طور خودکار فعالیت های پس زمینه گوشی را متوقف میکنند را پیشنهاد نمیکنیم.

خطاهای همگام سازی را برسی کنید

سرویس گوگل پلی به طور خودکار سعی میکند تا برنامه ها و سرویس های خود مانند تقویم ، مخاطبین ، جیمیل و ... را همگام سازی کند ، در صورتی که با خطایی مواجه شود آن را به شما اعلام میکنند و در زمانهای دیگر مجدد برای همگام سازی تلاش میکند ، این تلاشها توسط گوگل پلی باعث فعالیت بیشتر برنامه شده و در نتیجه باعث مصرف بیشتر باتری میشود.
پیشنهاد میشود که چنانچه خطایی از طرف برنامه گوگل پلی دریافت کردید را بررسی کنید معمولا بیشتر این خطاها به دلیل عدم دسترسی به سرورهای گوگل (نداشتن اینترنت) برای همگام سازی است که با روشن کردن چند دقیقه ای اینترنت گوشی میتوانید این همگام سازی ها را انجام داده تا از این پس با این خطاها مواجه نشوید.

یک برنامه درخواست موقعیت مکانی شما را دارد

برنامه های زیادی وجود دارند که علاقمند هستند موقعیت مکانی شما را متوجه شوند ، مسئله اینجاست که این برنامه ها این کار را از طریق سرویس گوگل پلی درخواست میکنند.
برای همین باید مجوز درخواست موقعیت مکانی این برنامه ها را تغییر داد.
به تنظیمات گوشی خود رفته و از Apps & notifications بر ری برنامه ای که درخواست موقعیت مکانی را دارد ضربه زده و به قسمت Permissions بروید.

Location را پیدا کرده و آنرا غیرفعال کنید.



در نهایت توجه داشته باشید که اگر یک برنامه ناسازگار و نامرغوب بر وری گوشی نصب شده باشد میتواند مشکلات مصرف زیاد باتری مانند گوگل پلی را رقم بزند ، برای همین از روشی که در اول مقاله گفته شد بررسی کنید که اولا برنامه به چه میزان از باتری گوشی را مصرف میکند و دوما در صورتی که این عدد زیاد بود آن برنامه را حذف یا برای کاهش مصرف باتری مدیریت کنید.


بیشتر بخوانید :

0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza