جلوگیری از گرفتن اسکرین شات و ضبط فیلم از صفحه نمایش ویندوز

قبلا در سایت در مورد تصویر برداری از صفحه ویندوز یا همان اسکرین شات در وب سایت صحبت کرده ایم زیرا در ویندوز بسیاری از کاربران بدنبال گرفتن تصویر از قسمت های مختلف صفحه نمایش هستند از اینرو در ویندوز گزینه ها و روشهای بومی برای انجام این کار به وفور یافت میشود و همچنین برنامه های کاربردی برای گرفتن اسکرین شات و ضبط صفحه نمایش وجود دارند.
در این مقاله میخواهیم در مورد غیرفعال کردن اسکرین شات و ضبط صفحه نمایش ویندوز صحبت کنیم که باید اینکار را توسط برنامه ای به نام ScreenWings انجام دهید.

این برنامه برای زمان هایی بسیار مناسب است که شما اطلاعات حساس و مهمی را در صفحه نمایش خود نمایش میدهید و نمیخواهید تا توسط برنامه های جاسوسی ، تروجان ها و ویروس ها از صفحه نمایش شما اسکرین شات یا فیلم گرفته شود.


جلوگیری از گرفتن اسکرین شات و ضبط صفحه نمایش توسط ScreenWings

همانطور که گفتیم برای غیرفعال کردن اسکرین شات و ضبط صفحه نمایش ویندوز باید برنامه ScreenWings را دانلود کنید برای همین بر روی اینجا کلیک کنید.
در سایت سازنده ScreenWings را پیدا کنید سپس بر روی دکمه DOWNLOAD کلیک کنید.

دانلود ScreenWings

این برنامه به طور رایگان قابل دانلود است و بدون نیاز به نصب (Portable) قابل اجرا است. پس از دانلود بر روی آیکون برنامه دابل کلیک کنید تا اجرا شود.

اجرا ScreenWings

یک برنامه کوچک باز خواهد شد که در آن یک یا دو صفحه نمایش (به تعداد مانیتورهای قابل استفاده) نمایش داده خواهد شد ، اگر موس خود را بر روی هر صفحه نمیاش در برنامه ببرید خواهید دید که لوگو برنامه در همان صفحه ظاهر خواهد شد.

برنامه ScreenWings

برای اینکه اسکرین شات یا ضبط ویدیو را در ویندوز غیرفعال کنید بر روی صفحه نمایش مورد نظر در برنامه کلیک کنید تا تبدیل به رنگ سیاه شود از این پس اگر توسط برنامه ای از صفحه نمایش شما اسکرین شات گرفته شود یا ویدیو ضبط شود نتیجه آن جز رنگ سیاه یک دست نخواهد بود.

برنامه ScreenWings

نکته بسیار مهم این است که در صورت استفاده از این برنامه شما نمیتوانید از برنامه های کنترل از راه دور یا اشتراک گذاری دسکتاپ مانند TeamViewer ، AnyDesk  یا Supremo استفاده کنید.

برای اینکه برنامه برای همیشه از گرفتن اسکرین شات و ویدیو محافظت کند میتوانید بر روی دکمه Minimize کلیک کنید تا برنامه به System Tray ویندوز منتقل شود.

برنامه ScreenWings

برای اینکه عملکرد این برنامه را متوقف کنید و بتوانید از صفحه نمایش اسکرین شات یا فیلم بگیرید کافی است برنامه را ببندید برای همین بر روی تمامی صفحه نمایش هایی که در برنامه به رنگ سیاه است راست کلیک کنید تا از حالت سیاه خارج شوند و دکمه Minimize به Close تبدیل شود در نهایت بر روی Close کلیک کنید.

برنامه ScreenWings

1
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin