رایج ترین روش اجرای رنگ ساختمانی

2 سال پیش - خواندن 4 دقیقه

رایج ترین روش اجرای رنگ ساختمانی

مفهوم ما از رنگ ساختمانی به دوره رنسانس برمی گردد. جنبشی فرهنگی که در قرن 15 و 16 در اروپای غربی ظهور کرد و بدین ترتیب آغاز عصر مدرن را تشکیل داد.

با این حال، منشاء واقعی نقاشی ساختمان دیواری به زمان طولانی و طولانی باز می گردد. زمانی که اولین تمدن ها به عنوان راهی برای برقراری ارتباط و/یا ثبت یک رویداد، نشانه ها و نقاشی های مختلفی را در غارهایی که در آن زندگی می کردند انجام می دادند.

روشی تزئینی که همگام با انسان تکامل یافته و خود را جلا داده و به کمال رسانده تا به آنچه امروز هست رسیده است. در این مقاله قصد داریم به شناخته شده ترین انواع و تکنیک های نقاشی بپردازیم که به تعداد فرهنگ های موجود در جهان دارای سبک است.


رنگ دکوراتیو چیست؟

رنگ دکوراتیو نوعی رنگ است که برای تغییر شکل ظاهری یک سطح، هر اندازه یا شیء آن استفاده می شود. هدف زیباسازی ظاهر زیرلایه موجود و در برخی موارد افزایش استحکام و دوام پوششی است که روی آن اعمال می شود.

ماده ای که می تواند بر روی سطوح در معرض ضربه مانند مبلمان، میز، صندلی، کف و غیره و همچنین بر روی سطوح غیرقابل تردد استفاده شود. از این نظر، بدون شک دیوارها یکی از سطوحی هستند که رنگ تزئینی در آن بیشتر به عنوان پوشش استفاده می شود. هم در فضاهای داخلی منازل و مشاغل و چرا که نه در فضای باز. باید گفت که کاربرد دوم کمتر رایج است، زیرا همه رنگ ها برای استفاده در فضای باز مناسب نیستند زیرا در برابر نور خورشید، آب و سایر شرایط آب و هوایی مقاوم نیستند.


محل اجرای رنگ ساختمانی

رنگ دکوراتیو اجازه می دهد تا طیف گسترده ای از سبک ها، طرح ها و بافت ها را پوشش دهد. بنابراین تکرار همان پرداخت‌ها غیرممکن است، زیرا همیشه تفاوت‌های ظریفی وجود دارد که بین یک سطح و سطح دیگر تفاوت ایجاد می‌کند. تکنیک انتخاب شده، رنگ رنگ و نحوه اعمال محصول - هر کدام رویه خاص خود را دارد - عواملی هستند که پایان نهایی را متمایز می کنند.

اگرچه دیوارها معمولاً منطقه ترجیحی برای استفاده از این تکنیک هستند، مزایای استفاده از این رنگ به سقف، کف و مبلمان نیز می رسد. در همه آنها استفاده از این محصول به رنگ دادن به سطح محدود نمی شود، بلکه از طریق بافت ایجاد شده به آن شخصیت و استایل می بخشد.

یک تکنیک دکوراسیون، با رخدادی خاص در فضاهای داخلی، که در بازسازی اتاق ها، نشیمن ها، آشپزخانه ها، حمام ها و اماکن تجاری بزرگ به یک قهرمان تبدیل شده است. این رنگ از رنگی برای استفاده صرفاً حرفه ای به محبوبیت در بین افرادی که می خواهند به خانه های خود زندگی دوم ببخشند تبدیل شده است.


مزایای رنگ ساختمانی دیواری

هر رنگ ساختمانی مزایای خاص خود را دارد. برخی را می توان در نمای بیرونی و همچنین داخلی استفاده کرد، برخی دیگر قابلیت ایجاد روکش فلزی یا زنگ زدگی را دارند، برخی خاصیت ضد آب دارند و غیره. به همین دلیل، لازم است از قبل بررسی شود که هر پوشش چه نیازهایی دارد. بدیهی است که دیوار حمام که هر روز در معرض رطوبت قرار می گیرد با دیوار اتاق خواب یکسان نیست. این عوامل بعداً مورد بحث قرار خواهند گرفت.

در حال حاضر و به صورت کلی، مزایای اصلی این نوع رنگ ها را به تفصیل شرح خواهیم داد.


طیف گسترده ای از افکت ها و رنگ ها

Paint به شما امکان می دهد با بازی با رنگ ها، جلوه ها و بافت ها ترکیب های زیادی ایجاد کنید. از پیشنهادهای مرسوم تر تا پیشنهادهای جسورانه تر برای برجسته کردن یک عنصر خاص در اتاق و جلب توجه به آن. کنتراست هایی که به طور فزاینده ای مد می شوند.


تطبیق پذیری کاربرد

همانطور که خلاقیت ها عملا بی نهایت هستند، می توان آن را روی سطوح و اتاق های متعدد اعمال کرد. دیوارها، کف، سقف، مبلمان و غیره در داخل و خارج از منزل.


سریع و آسان برای اعمال

بر خلاف سایر پوشش‌ها که نیاز به حذف پوشش‌های موجود دارند، رنگ تزئینی روی آن اعمال می‌شود و آنچه زیر آن است کاملاً پنهان می‌شود. بدون کار ساختمانی، بدون آوار. این به همان اندازه سریع است که به آسانی اعمال می شود، پس چرا وقتی مزایای زیادی وجود دارد، همه چیز را پیچیده کنیم؟


از پوشش جدید محافظت کنید

بسیاری از رنگ ها نه تنها عملکرد تزئینی دارند، بلکه به تقویت دیوار یا کف نیز کمک می کنند. آنها از پوشش جدید در برابر سایش و پارگی، خراش، ضربه و غیره محافظت می کنند.


امکان پرداخت ضد آب و ضد لغزش

از آنجایی که اگر مزایایی که تاکنون دیده شده کافی نبوده است، ارزش دارد که پوشش های ضد آب و غیر لغزنده ای را که برخی از رنگ ها ارائه می دهند برجسته کنید. دو عامل به طور فزاینده تعیین کننده به نفع این تکنیک.


آنها بسیار بادوام هستند

اگر به درستی اجرا شوند و به درستی مورد استفاده قرار گیرند، می توانند بسیار بادوام باشند و نیازی به پوشش مجدد سطح با یک لایه رنگ دیگر در مدت زمان کوتاهی ندارند.


عوامل در انتخاب رنگ ساختمانی

  1. موادی که باید با رنگ ساختمانی پوشانده شود
  2. تمایز بین سطوح قابل راه رفتن و غیر قابل راه رفتن
  3. مقاومت در فضای باز
  4. کیفیت رنگ ساختمانی
  5. پایان تزئینی
0
کــارمـا :
33
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
hilisa6483