طرز تهیه خوراک قورمه با گوشت

3 سال پیش - خواندن 2 دقیقه
آموزش طرز تهیه و مواد لازم برای آماده کردن خوراک قورمه با گوشت گوسفندی مجلسی

خوراک قورمه گوشت از غذا های بومی کرمانشاه میباشد که اصولا با گوشت گوسفندی و یا مرغ درست میشود. در این بخش از دارافود ما قد داریم تا بپردازیم به آموزش طرز تهیه و مواد لازم برای آماده کردن و پخت خوراک قورمه گوشت گفتنی است که طرز تهیه در این آموزش با زبان ساده بیان شده است و شما میتوانید با مواد لازم برای آماده کردن آن یک خوراک قورمه گوشت خوشمزه را تهیه کردن و از آن لذت ببرید.

مواد لازم :

  • گوشت تازه گوسفندی دویست و‌پنجاه گرم
  • پیاز سه عدد متوسط
  • نمک به مقدار دلخواه
  • روغن به مقدار لازم (از روغن محلی هم می‌شود استفاده کرد)
  • آب جوش دو و نیم لیوان

طرز تهیه خوراک قورمه با گوشت :

گوشت‌هایمان رابه صورت نسبتا ریز خرد کنید، حالا مثل تمام روشودای پختن گوشت برای از بین بردن بوی بد آن نیاز داریم به آن پیاز اضافه کنیم. پیازها‌رانگینی خرد کنید و با روغن و آب همه راداخل قابلمه می‌ریزیم. حرارت شعله گاز رامتوسط کنید و بهش زمان می‌دیم تا به آرومی بپزه. وقتی که آب کاملا تبخیر شد و پیازهامان له شده بودن نمک رابه موادمان اضافه کنید.

نمک باید بیشتر از حالت معمولی به این غذا زده بشود تا مزه گوشت رابی‌نظیر کند، هر اندازه که داخل ذهنتان هست به اندازه نیم‌پیمانه بیشتر نمک بریزید حتما این کارابکنید چان خیلی نمکی و خوشمزه می‌شود. جالبه بدانید از قدیم قورمه رابه‌صورت نمکی سرامی‌ کردن چان یکی از مواد اصلی در گذشته برای جلوگیری از فساد گوشت همین نمک بوده که حتی بعد از پختن گوشت آن‌ها را داخل نمک غلت می‌دادن تا کاملا نمکی بشود. خب تا این ‌جا گوشتمان کاملا پخته و طعم‌دار شده، حالا نوبت سرخ کردن گوشت یا به اصطلاح قورمه کردن گوشت می‌رسه. داخل همان قابلمه با روغنی که گوشت ها انداختن (اگر کم بود مقداری روغن اضافه شود این قسمت به مقدار چربی گوشت مصرفی شما مربوط می‌شود) سرخ کنید تا گوشت رنگ بهتری بگیره. اگر گوشت شما چربی‌دار بشود هیچ نیازی به استفاده از روغن نیست و کاملا سنتی مثل اقوام گذشته قابل سرخ کردن هست. یکی از طعم‌های سنتی که طرفداران زیادی دارد همین گوشت سرخ شده در چربی حیوانی میباشد.

به همین سادگی که مشاهده کردید غذای لذیذ و خوش عطر ما آماده شد. بله شاید باورش کمی سخت باشود که با حداقل امکانات می‌شود گوشت را پخت از جهت عطر و طعمشم بهتان اطمینان می‌دم بی‌نظیره. امیدوارم که بوی خوب این غذا حس و حال قدیم ها رابه خانه های شما همراهان همیشگی ما بیاورد و کمال لذت رااز آن برده باشید.


برای مشاهده قیمت گوشت گوسفندی میتوانید از این لینک بازدید نمایید.

0
کــارمـا :
486
پیج آموزش آشپزی دارافود با دستور العمل های ساده و آسان... راحت آشپزی کنید...ساده لذت ببرید...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
darafood