معرفی سریال ممکنه نابودت کنم، سریالی شگفت انگیر از HBO

3 سال پیش - خواندن 3 دقیقه

یکی از بهترین سریال های 2020، سریال ممکنه نابودت کنم I May Destroy You یک درام کمدی، محصول کشور انگلستان و به کارگردانی، نویسندگی و فیلمنامه‌نویسی مایکل کوئل است. 

  • نام سریال: ممکنه نابودت کنم I May Destroy You 
  • تاریخ پخش:  7 ژوئن 2020 (18 خرداد 99)
  •  کارگردان: مایکل کوئل
  •  تعداد فصل‌ها تا کنون: 1 فصل
  • ژانر: درام/کمدی
  •  شبکه: BBC One و HBO
  •  امتیاز راتن تومیتوز: 97%
  •  امتیاز IMDB : 8.1

داستان سریال I May Destroy You 

گفتنی است کوئل خود به عنوان نقش اصلی این سریال نیز، به ایفای نقش پرداخته است. داستان در مورد آرابلا، کاربر مشهور توییتر است که پس از انتشار اولین رمان خود به شهرت فزاینده‌ای دست یافته است. او که در زندگی حرفه‌ای خود موفق عمل کرده است، در حال نگارش رمان دوم خود است. آرابلا به مدیر انتشاراتی که مسئولیت چاپ کتاب دومش را برعهده دارد قول داده تا در کوتاهترین زمان ممکن این کار را به سرانجام برساند. ماجرای اصلی از شبی آغاز می‌شود که آرابلا برای استراحت تصمیم به ملاقات دوستانش در یکی از کلاب‌های شبانه می‌گیرد. صبح روز بعد تصاویر محوی از شب گذشته به خاطرش آمده و به مرور متوجه می‌شود که شب پیش مورد تجاوز قرار گرفته است و این امر زندگی او را دگرگون می‌کند.

صبح روز بعد او متوجه کبودی‌های روی پیشانی‌اش می‌شود اما نمی‌داند که چه اتفاقی برایش افتاده است. حافظه‌ی او از شب گذشته محو و مقطع است و چیزهای کمی به یاد می‌آورد، از جمله مردی که در یک توالت عمومی روی او نشسته بود. برخلاف آن‌چه انتظار می‌رود، اولین واکنش او عصبی و هیجانی نیست، بلکه بیشتر کنجکاوی است.

او در ابتدا نمی‌خواهد بپذیرد که ممکن است نوشیدنی‌اش مسموم شده باشد و مورد آزار و اذیت قرار گرفته باشد، اما در نهایت تصمیم می‌گیرد راز این معما را کشف کند و بفهمد چه بر سرش آمده است، با وجودی‌که نمی‌تواند به حافظه‌ی خود اعتماد چندانی داشته باشد.
سریال I May Destroy You در ابتدا ناراحت‌کننده و آزاردهنده به نظر می‌آید، و همین‌طور هم باید باشد، چون زندگی آرابلا تحت تاثیر یک اتفاق ناگوار قرار گرفته که خاطره‌ی واضحی هم از آن ندارد، و به طور غالب، داستان از زاویه‌ی دید او روایت می‌شود.
I May Destroy You یک سریال تکان‌دهنده است و برخلاف موضوعی که دارد، گاهی مواقع بسیار خنده‌دار می‌شود. به نظر می‌آید این سریال بحث‌های و گفتگو‌های زیادی را پیرامون این موضوع که رفته رفته در حال پیچیده‌تر شدن است، برانگیزد. این تجربه‌ی قله‌ی جدیدی است که کوئل فتح کرده، و جایگاه او را در میان همتایانش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار ساخته است.

نقد و بررسی سریال ممکنه نابودت کنم

فیلم‌ساز انگلیسی میکلا کوئل با سریالی ۱۲ قسمتی از شبکه‌ی اچ‌بی‌او که هر قسمت آن نیم ساعت است به تلویزیون بازگشته و حرف‌های زیادی در مورد توافق متقابل در روابط جنسی در عصر حاضر دارد، مخصوصا با نظر به این‌که روابط عاطفی و قرار ملاقات گذاشتن در سال‌های اخیر تغییرات شدیدی داشته‌اند. این سریال که با نام I May Destroy You پخش می‌شود، درباره‌ی داستان‌های عمده‌تری در مورد دوستان عیاش و ماجراجو و همچنین لحظات فردی و ناراحت‌کننده از فاجعه‌ای ماندگار در رفت و آمد است. هیچ چیز منظم و مرتبی درباره‌ی داستان به موقعی که روایت می‌شود وجود ندارد، اما هیچ چیز خوب و مرتبی هم درباره‌ی آزار و اذیت جنسی وجود ندارد. این سریال پاسخ محکم و فشرده‌ای به سوالاتی که مطرح می‌کند ندارد. تماشای این سریال همیشه آسان نیست و نسبتا چالش‌انگیز است، اما مطمئنا بحث‌های زیادی را درباره‌ی این موضوع که عامدانه و با صراحت به آن می‌پردازد، شروع خواهد کرد. 

ممکنه نابودت کنم به عنوان یکی از بهترین سریال های 2020 می تواند تاثیر عمیقی بر شما بگذارد. زیرا شما را بشدت در پیچ و خم داستانی خود در گیر خواهد کرد. برای مشاهده لیست بهترین سریال های 2020 می توانید به مقاله بهترین سریال های 2020 مجله پلازا مراجعه کنید.


1
کــارمـا :
592
سارا هستم، متولد 1374، فارغ التحصیل گرافیک. علاقه مند به فیلم، سریال و اخبار فناوری. اینجا می خوام بیشتر از علائقم بنویسم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
sarakamali137222