ارزانترین فالوور،لایک و بازدید اینستاگرام و تلگرام در کل کشور را خریداری کنید (حرفه‌ای‌ترین پلتفرم خدمات شبکه‌اجتماعی کشور) کلیک کنید

معنی وایرال در اینستاگرام چیست؟

4 سال پیش - خواندن 7 دقیقه

با موضوع معنی وایرال در اینستاگرام چیست؟ با شما هستیم. احتمالا تا به حال با شرایطی مواجه شده اید که اکثر کاربران برای مدت محدودی در مورد یک ویدیو، عکس یا محتوا صحبت می کنند و این فایل به طور مرتب به اشتراک گذاشته می شود و حتی گاهی در شبکه های اجتماعی دیگر به اشتراک گذاشته می شود. به این گونه انتشارات، انتشارات ویروسی می گویند. این نوع ارسال به جذب مخاطبین جدید و افزایش فالوور کمک زیادی می کند.


چگونه یک پست ویروسی در اینستاگرام منتشر کنیم؟

معنی وایرال در اینستاگرام

وقتی در اینستاگرام پست می گذارید، آن پست در صفحه اصلی اینستاگرام تعداد کمی از فالوورهای شما نمایش داده می شود. اینستاگرام سرعت تعامل پست شما را بررسی می کند. این میزان تعامل اکنون شامل لایک ها و نظراتی است که پست خاص شما از طرفداران شما دریافت کرده است.


سپس اینستاگرام پست شما را مقایسه می کند. در واقع پست شما را با پست هایی که در همان روز و تاریخ ارسال کرده اید مقایسه می کند. به این ترتیب اینستاگرام میزان تعامل و کیفیت پست شما را محاسبه می کند.


در این مرحله، اگر پست شما تعامل زیادی ایجاد کرده است، به این معنی است که نسبت به پست های ارسال شده در همان تاریخ، تعداد نسبتا زیادی لایک و کامنت دریافت کرده است.


اینستاگرام این پست را به اکثر مخاطبان شما نشان می دهد و حتی ممکن است در صفحه اکسپلورر برخی از کاربران ظاهر شود.


اکنون، اگر پست شما همچنان تعامل خوبی با بینندگان دارد، پست شما در بالای فید دنبال کنندگان شما قرار می گیرد و کاربران بیشتری پست شما را می بینند.


اما اگر پست شما با فالوورهای شما تعامل خوبی نداشته باشد، داستان کاملا برعکس خواهد بود و پست شما در فید کاربران شما پایین می رود و تعداد فالوورهای کمتری آن را می بینند.

وایرال کردن پست اینستاگرام چه شرایطی دارد؟

وایرال کردن پست اینستاگرام یعنی پخش سریع محتوا. محتوای شما به سرعت توسط صدها کاربر پلتفرم اینستاگرام به اشتراک گذاشته می شود.

شاید در ظاهر ساده باشد، اما این مفهوم کمی پیچیده است. هیچ معیاری برای محتوای ویروسی یا وایرال وجود ندارد. مردم خودشان تصمیم می گیریند که یک محتوا را وایرال کنند.

اما یک محتوای وایرال با معیارهای زیر سنجیده می شوند:

  • تعداد اشتراک گذاری های یک محتوا
  • تعداد لایک هایی که محتوا دریافت کرده است
  • تعداد کاربرانی که محتوا را مشاهده کرده اند
  • سرعت مصرف محتوا چقدر است
  • مقدار کلیک هایی که روی لینک موجود در محتوا انجام شده است
  • طول عمر مصرف محتوا

وایرال در اینستاگرام چیست و چطور میتوان این کار را انجام داد

همان طور که می بینید کمی پیچیده است که بدانید پست شما به صورت ویروسی در اینستاگرام پخش شده است یا نه.

اما معمولا یک سری معیار وجود دارد که مردم به آن ها استناد می کنند. در ادامه به بیان آن ها خواهیم پرداخت.

تعداد بازدیدها برای وایرال کردن پست اینستاگرام

برای وایرال شدن در اینستاگرام به حداقل 100000+ لایک، بازدید و کامنت نیاز دارید. حتی اگر حساب شما صدها یا هزاران دنبال کننده داشته باشد، دستیابی به این محبوبیت مشکل است.

تعداد بازدیدها برای وایرال کردن پست اینستاگرام

همان طور که گفتیم دسترسی به این معیار مشکل است. اما کلید اصلی موفقیت در این روش فالووران هستند.

اینکه چقدر دنبال کنندگان شما، محتوایتان را به اشتراک بگذارند و به دیگران معرفی کنند خیلی مهم است.

تعداد بازدید برای وایرال شدن پست اینستاگرام 

چطور اینستاگرامر ها وایرال می شوند؟

حال که متوجه شدید معنی وایرال در اینستاگرام چیست بهتر است در مورد ترفندهای اینستاگرامر ها صحبت کنیم. بیشتر اینستاگرامر ها از طریق افزایش تعامل وایرال می شوند. یعنی شما باید با دیگر افراد به خصوص فالوورهایتان در ارتباط باشید.

یکی از بهترین بخش ها هم برای وایرال شدن بخش اکسپلور اینستاگرام است. در اینجا مردم درگیر شما می شوند و شما باید این مشارکت را زیاد کنید. تعامل خود را همیشه افزایش دهید.

آموزش ترفندهای وایرال کردن پست های اینستاگرام 

9 راهکار برای وایرال کردن پست اینستاگرام

با استفاده از این 9 روش کاربردی می توانید شانس وایرال کردن محتواهای خود در اینستاگرام را افزایش دهید.

 

1) برای وایرال کردن پست اینستاگرام مخاطب خود را درک کنید

درست مثل هر استراتژی بازاریابی محتوای دیگر، شناخت مخاطبان اینستاگرام بسیار مهم است. این شناخت نقش مهمی در وایرال شدن پست های شما دارد.

مثلا باید بدانید که مخاطبان شما به چه چیزی نیاز دارند. با چه نوع محتواهایی بیشتر تعامل دارند.

درک مخاطب

ساده ترین راه برای درک مخاطب خود داشتن یک دید خریدارانه است. خب شاید عجیب به نظر برسد اما باید به ریزترین اطلاعات و جزئیات واکنش نشان دهید.

برای وایرال کردن پست اینستاگرام مخاطب خود را درک کنید

به این عوامل دقت کنید:

  • سن
  • جنسیت
  • وضعیت اشتغال
  • درآمد سالانه
  • سطح تحصیلات

این اطلاعات به شما کمک می کنند که بدانید مخاطب شما در واقع به چه چیزی علاقه دارد. با دانستن این اطلاعات آمادگی بهتری برای ایجاد محتوای متناسب برای مخاطبان خود دارید.

 

2) منحصر به فرد و خلاق باشید

بهترین محتواهایی که برای وایرال کردن پست اینستاگرام مناسب هستند، خلاقانه و منحصر به فرد هستند.

تصاویر خیره کننده و نوآوری که در پست وجود دارد آن را برای وارد شدن به بازارایابی ویروسی مناسب می کند.

منحصر و خلاق باشید

برای مثال یک کاربر اینستاگرام به جای سگ خود صحبت می کند. و نظراتش را در قالب سگش مومو بیان می کند.

این ایده آنقدر جذاب است که مومو از سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. مومو سفرهای زیادی می رود و در مورد همه آن ها صحبت می کند.

3) تصاویر خیره کننده برای وایرال کردن پست اینستاگرام

زیبایی به همراه چاشنی خلاقیت می تواند مضامین منحصر به فردی در پست های شما ایجاد کند.

تصاویر قابل توجه، قدرت محتوای شما را بالا می برد. قدرت بالای پست هم تعامل بیشتر به همراه دارد.

یک فرد متعهد به استفاده از زیبایی شناختی برای وایرال شدن پست اینستاگرام، در تمام پست هایش یک موضوع ثابت دارد.

با استفاده از مجموعه فیلترها و پس زمینه های یکسان می توانید به این هدف برسید.

استفاده از تصاویر خیره کننده برای وایرال کردن پست اینستاگرام

 

4) با دیگران در تعامل باشید

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است. پس اجتماعی بودن در آن بسیار مهم است. با مردم در تعامل باشید. مطالب دیگر را لایک کنید. نظر دهید و با دیگران تعامل ایجاد کنید.

پست های بقیه را لایک کنید و نظرات خود را محترمانه بیان کنید. اگر از مطلبی لذت می برید آن را نشان دهید.

در برقراری ارتباط باید هوشیار باشید. مثلا گذاشتن فقط یک شکلک یا استیکر اشتباه است. اینستاگرام شما را در این حالت به عنوان یک ربات شناسایی می کند.

برای وایرال کردن پست اینستاگرام با دیگران در تعامل باشید

 

5) دنبال کردن رقبا برای وایرال کردن پست اینستاگرام 

 یکی از ساده ترین روش ها برای وایرال کردن پست های اینستاگرامیتان این است که سایر اکانت های موفق را بررسی کنید.

به شما قول می دهم که هیچ قانونی وجود ندارد که شما را از قرض گرفتن ایده دیگران منع کند. اگر یک ایده برای دیگران مفید است، شاید برای شما هم کاربرد داشته باشد.

یادتان باشد نباید کارهای دیگران را کپی پیست کنید. اینستاگرام قوانین سخت گیرانه ای برای نقض کپی رایت دارد.

دنبال کردن رقبا برای وایرال کردن پست اینستاگرام

عناصر مهمی که برای تحلیل رقبا باید در نظر بگیرید

  • استفاده هوشمندانه از تصاویر
  • کپشن های جالب پست
  • هر چند وقت یک بار در اینستاگرام پست می گذارند
  • زمان ارسال پست ها
  • هشتگ هایی که استفاده می کنند
  • استیکرها و منشن های آن را بررسی کنید
  • نوع بیان آن مثلا شوخ طبع یا جدی

با استفاده از این لیست کوتاه رقبای خود را تحلیل کنید. ببینید آن ها چطور به موفقیت رسیده اند. می توانید از کارهای آن ها برای موفقیت خود الهام بگیرید.

 

6) تجزیه و تحلیل برای پیدا کردن بهترین روش

دانستن معنی وایرال در اینستاگرام به تنهایی کافی نیست، اگر میخواهید یک پست را وایرال کنید باید برای پیدا کردن محتوای مناسب برای وایرال شدن تلاش کنید. این کار با ابزار insight اینستاگرام به سادگی قابل انجام است. این قسمت اطلاعات مفیدی در مورد دنبال کنندگانتان به شما می دهد.

تجزیه و تحلیل برای وایرال کردن پست اینستاگرام

نگاهی سریع به اطلاعاتی که باید بررسی کنید:

  • دامنه سنی فالووران
  • جنسیت فالووران
  • موقعیت مکانی دنبال کنندگان
  • زمان هایی که فالوورانتان بیشترین فعالیت را دارند
  • هر پست شما چقدر لایک می خورد
  • هر پست شما چند کامنت دریافت می کند
  • چند نفر پست شما را ذخیره می کنند
  • چند نفر پست های شما را به اشتراک می گذارند

 

0
کــارمـا :
46
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
09151549814