میزان سرمایه اولیه مورد نیاز برای خرید نهال آلبالو و گیلاس

1 سال پیش - خواندن 5 دقیقه

یکی از مسائل بسیار مهم باغداران در زمان احداث باغ گیلاس و آلبالو مسئله‌ی مالی و سرمایه ی لازم برای احداث باغ است، سرمایه‌ لازم برای احداث باغ یک مورد کلی است که خود دارای زیر بخش­های بسیار مهم است، در این خبرنامه مواردی را که در احداث باغ آلبالو و گیلاس نیاز به سرمایه گذاری اساسی مالی دارد مورد بررسی قرار می­دهیم.

سرمایه لازم برای خرید نهال

اولین و مهم­ترین بحث مالی در زمینه ی احداث باغ آلبالو و گیلاس سرمایه ی لازم برای تهیه‌ی نهال آلبالو و گیلاس با توجه به مساحت کلی باغ است، باغدارانی که قصد احداث باغ دارند قطعا با مراجعه به نهالستان­های مختلف استعلام قیمت نهال را گرفته و می­دانند که قیمت نهال گیلاس و آلبالو در ارقام تجاری و محبوب بین 30 تا 60 هزار تومان است.

برای محاسبه‌ی این که، چه سرمایه‌ای برای احداث باغ آلبالو برای خرید نهال آلبالو و گیلاس مورد نیاز است کافی است تعداد نهال را بر اساس فاصله ی مناسب کاشت در واحد هکتار محاسبه کرده و در قیمت نهال ضرب کنید، به عنوان مثال برای کاشت نهال آلبالو مجاری بهتر است فاصله ی 4 متر در نظر گرفته شود و با در نظر گرفتن این فاصله می­توان در هر هکتار 600 اصله نهال کاشت و این تعداد معادل حدود حداقل 18 میلیون تومان سرمایه خواهد بود.


اطلاعات بیشتر: https://paliznahal.ir/care-after-purchase/

بنابراین در محاسبه ی سرمایه ی لازم برای احداث باغ آلبالو وگیلاس در واحد هکتار فاکتورهای زیر موثر خواهند بود:

  1. رقم گیلاس و آلبالو

قیمت نهال آلبالو و گیلاس با توجه به رقم و تفاوت هر رقم در میزان باردهی، کیفیت میوه، بازار پسندی و زود بازده و یا دیربازده بودن متفاوت بوده و بنابراین باید قیمت رقم مورد نظر خود را در محاسبه ی سرمایه ی لازم برای احداث باغ استعلام بگیرید.

  1. نوع نهالستان

قیمت نهال با توجه به نهالستانی که از آن خرید می­کنید نیز متفاوت خواهد بود، نهالستان‌های مجوز دار و معتبر که نهالهای خود را با ارائه ی گواهی سلامت و ضمانتنامه به فروش می­رسانند مانند پالیز نهال قطعا قیمت متفاوتی با نهالستان­های بدون مجوز خواهند داشت اما خرید از این نهالستان­ها اعتبار بیشتری خواهد داشت.

  1. داشتن و یا نداشتن گواهی سلامت و شناسنامه‌ی اصالت:

صدور مدارک مهمی مانند گواهی سلامت که توسط برخی از مراکز فروش نهال آلبالو و گیلاس ارائه می­شود مستلزم پرداخت هزینه بوده که نهالستان این هزینه را پرداخت کرده و در قیمت نهایی نهال تفاوت اندکی ایجاد کرده اما این هزینه در برابر هزینه ای که خود باغدار مجبور است برای نهال بدون گواهی و تایید سلامت آن پرداخت کند ناچیز است.



  1. مساحت زیر کاشت

مساحت زیر کاشت با توجه به اختلافی که در تعداد نهال مورد نیاز برای احداث باغ ایجاد می‌کند در تعیین سرمایه ی نهایی برای احداث باغ تفاوت ایجاد می­کند.

سرمایه ی لازم برای آماده سازی زمین

مورد دیگری که در محاسبه ی سرمایه ی لازم برای احداث باغ، باغداران باید در نظر بگیرند سرمایه ی لازم برای آماده سازی زمین است، درختان آلبالو و گیلاس نیاز به خاک رسی- لومی با ظرفیت نگهداری آب بالا و میزان مواد آلی و مواد غذایی کافی است.

در صورتی که خاک زمین مورد نظر شما شرایط ایده آل برای کاشت نهال را داشته باشد تنها هزینه ی حفر چاله باقی می­ماند که باید دید به صورت دستی حفر می­شود و یا با استفاده از ماشین حفر چاله اما در صورتی که خاک شرایط مساعدی نداشته باشد باید با توجه به ناصحیح بودن شرایط خاک هزینه‌ی اصلاح خاک نیز محاسبه و اضافه شود.



مطالب مهم: https://byjus.com/biology/transportation-in-plants/

سرمایه ی لازم برای اجرای سیستم آبیاری در باغ آلبالو و گیلاس

مورد بعدی که باید در زمان احداث باغ هزینه‌ای برای آن در نظر گرفته شود و سرمایه‌ی مورد نیاز برای آن محاسبه شود اجرای سیستم آبیاری است، بهترین و مناسب ترین سیستم آبیاری در باغ آلبالو و گیلاس سیستم آبیاری قطره ای و یا بابلر است، هزینه ی اجرای این سیستم با توجه به نوع تجهیزات و مساحت زیر کشت باید با توجه به قیمت روز محاسبه شود.

سرمایه ی لازم برای مدیریت باغداری

مراحل مهم باغداری مانند هزینه ی لازم برای کود دهی به صورت سالیانه، سم پاشی و یا مدیریت کنترل آفات و بیماری­های گیاهی به صورت سالیانه و همینطور هرس سالیانه است، هر کدام از این موارد نیز باید به صورت سالیانه و با توجه به قیمت روز کارگر، ابزار و نهاده­های کشاورزی مانند سموم و کودهای کشاورزی محاسبه شده و در سرمایه ی لازم برای باغداری قرار گیرد.

درآمد و سود فروش آلبالو و گیلاس

آلبالو و گیلاس از دسته میوه­های مجلسی و شیک در بازار به شمار می­رود و در صورتی که باغداران از ارقام محبوب خریداری کرده باشند می­توانند منتظر سود دهی و باردهی بالای درختان خود باشند، ضن اینکه ارقام تجاری و پیوندی باردهی خود را در سال دوم پس از کاشت نهال آغاز کرده و بنابراین جریان برگشت سرمایه ی احداث باغ برای باغداران با سرعت بیشتری صورت می­گیرد.

کلام آخر

دانستید که عوامل و شرایط مختلفی هستند که بر میزان سرمایه ی لازم برای خرید نهال آلبالو و گیلاس، سرمایه ی تاسیس باغ و سرمایه ی لازم برای باغداری موثر هستند اما با توجه به محبوبیت این دو میوه ی تابستانی در ایران و البته در دنیا و فرآورده­های غذایی محبوبی که با این دو نوع میوه تولید می­شود می­توان گفت کاشت این دو نوع میوه در شرایط آب و هوایی مطلوب با وجود تمام هزینه­های ذکر شده سود ده خواهد بود.

تماس با پالیز نهال:

09144501007

09144501008


0
کــارمـا :
794
---
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
moarefi