کتاب چگونه استرس ها و فشارها را از ذهن ما دور می کند؟

2 سال پیش - خواندن 5 دقیقه

استفاده از کتاب های مختلف برای کمک به حل یک مشکل شخصی یا روان درمانی کتاب درمانی نامیده می شود. شاید تا حالا اسم این اصطلاح رو نشنیده بودی اما احتمالا نام کتاب های خود یا کمکی ذکر شده است.


کتاب های خود کمکی با هدف دستیابی به تغییر در فرد نوشته می شوند که منجر به پیشرفت در زمینه های مختلف شغلی، شخصی، اقتصادی و عاطفی می شود. این تغییر از درون فرد شروع می شود و سازگاری با محیط اطراف ایجاد می کند. راه حل های خود یاور می تواند در هر زمینه ای مورد استفاده قرار گیرد و مخصوص یک روش خاص نیست (برخی از کتاب های خود یاور به کتاب های خود شناسی نیز اشاره دارند).

در سال 1916.Samuel Crowters مدت زمانی که توصیف یک روش که در آن ادبیات خلاق یا غیر خلاق ، به عنوان درمانی برای بیماری های خاص استفاده می شود معرفی می کند.

پس از جنگ جهانی اول ، کتابخانه های متعددی در بیمارستان های ارتش ایجاد شدند که از کتاب های درمانی برای درمان ضربه های عاطفی در سربازان استفاده می کردند.

در ابتدا از این روش در بیمارستان ها و موسسات مشاوره ای استفاده شد. با گذشت زمان ، این روش به تدریج از انحصار موسسات روانشناختی ظاهر شد و در میان مردم گسترده شد.

امروزه در خانواده درمانی ، محیط های آموزشی ، سیستم های زندان ، روان درمانی ، کار اجتماعی ، مراقبت از بیمار و سایر محیط ها مورد استفاده قرار می گیرد. در هر شرایطی ، این روش به مردم کمک می کند تا با مشکلاتی که در زندگی با آن مواجه هستند کنار بیایند.


آیا کتاب یک درمانگر است؟
که در آن مناطق کمک به خود کتاب درمانی و یا آموزش است?
مطالعات نشان می دهد که مطالعه موثر است به عنوان یک روش درمانی برای درمان افسردگی خفیف سوء مصرف الکل و اضطراب و اختلالات خوردن و مشکلات ارتباطی.
کسانی که برای بهبود خود آگاهی ، افزایش عزت نفس ، همه چیز شما نیاز دارید. آنها مشکلات خانوادگی. عزادار و یا مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه نیز مفید است در هنگام مطالعه کتاب Hodiar است.
این روش درمانی در ترکیب با یکی دیگر از روش های درمانی برای بهبود اثرات درمانی آن استفاده می شود.
بسیاری از افرادی که از آن استفاده کرده اند تأثیر رو به رشد روش های درمانی همراه با خواندن یک کتاب را تایید می کنند.


انواع کتاب های کمک به خود برای کتاب های درمانی
اضافه کردن این درمان به دیگر روش های مرسوم درمان باعث می شود بیمار احساس درمان غیر متعارف برای حل مشکلات روانی.
کمک به خود کتاب کمک به مردم تغییر الگوهای تفکر خود و عمل به تغییر افکار مخرب. این روش درمانی نیز در تنظیمات بالینی استفاده می شود.


در راه های مختلف ، بیماران با مشکلات مشابه جمع آوری و خواندن داستان ، اشعار و داستان های داستانی. پس از خواندن ، گروه اطلاعات نوشته شده در کتاب را با یکدیگر مورد بحث قرار می دهد. در این جلسه ، بیماران می توانند نظر خود را بیان کنند و همچنین راه حل های دیگر را ارائه دهند. این جلسه فرصت خوبی برای تعامل اجتماعی است.
کتاب آموزش در روان درمانی برای کمک به کودکان و نوجوانان در یک سن خاص به عنوان مثال زمانی که بلوغ به کار می رود و مسائلی مانند آموزش و پرورش و جنس و رشد بدن و حفاظت از آنها را آموزش دهد. والدین می توانند از این روش برای توضیح آنچه که می خواهند فرزند خود را آموزش دهند ، به عنوان مثال ، آموزش جنسی استفاده کنند.
کتاب های توصیه شده در کتاب درمانی برای درمان مشکلات مختلف
کتاب های مناسب برای کتاب های درمانی:
افسردگی
غلبه بر افسردگی (نویسنده: رابرت لیهی)
زندگی شاد در افسردگی آینده-راهنمای عملی برای فعال سازی رفتاری (نویسنده: خدمات پزشکی توده( بیمه خدمات درمانی))
خلاص شدن از موقعیت های غم انگیز-راه های موثر 80 (نویسنده: دیوید کلارک)
کشت
روش های آموزش-روش تشکیل شخصیت سالم و پیشگیری از مشکلات روانشناختی در کودکان (نویسنده: دکتر سعید جهانشاهی فرد)
Education of happy children - آموزش شادی کودکان بر اساس نظریه انتخاب (نویسنده: باب انفرادی)

اختلال
اختلالات خوردن (نویسنده: باب پالمر)
چرا ما نمی تونیم ضعیف یا ضعیف باشیم ؟ درمان بر اساس پذیرش و پاسخ به مشارکت و تصمیم موثر (نویسنده: جیسون لیلیس, جوانا دال, ساندرا وینلند)


کاهش مشکلات خانوادگی
تغییر زندگی خود را (نویسنده: جفری جوان, جانت Kolosko)
مهارت های ازدواج (نوشته شده توسط متی مکی, پاتریک فانینگ, کیم پالج)
اختلال استرس پس از سانحه
لطفا نگران نباشید و زندگی می کنند-یک کتاب کمک به خود برای تمرکز حواس-آگاهی از اضطراب و اضطراب (نویسنده: سوزان اورسیلو, لیزابت Rommer)
Freedom from panic - 10 راه حل های ساده (نویسنده: مارتین M. آنتونی ، رندی O. مک کیب)
کاهش استرس
بازگرداندن اضطراب مغز کنترل اضطراب خود را, وحشت و اضطراب از طریق مغز و اعصاب (نویسنده: کاترین پیتمن, الیزابت کارل)
درمان اضطراب

- هفت مرحله برای غلبه بر اضطراب (نویسنده: رابرت لیهی)
اعتماد به نفس
روش های شناختی افزایش عزت نفس (نویسنده: متی مکی, پاتریک فانینگ)
بهبود عزت نفس-10 راه حل های ساده (نویسنده: گلن R. Shieraldi)
Huadiar کتاب در مورد درمان در مسائل فردی و مسائل شخصی با هدف تقویت یک فرد مهارت ها مانند مهارت های حل مسئله و یا افزایش عزت نفس و همچنین مشکلات اجتماعی با هدف ایجاد روابط سالم با دیگران است. اما به طور کلی, هدف از کمک به خود است برای تغییر چیزی.


در حال حاضر ، نیاز مردم به روانشناسی ، کمک به خود ، حتی بیشتر وجود دارد... از درصد مشکلات متعدد روحی و روانی مانند افسردگی و اضطراب و استرس و همچنین ناسازگاری اجتماعی بیشتر و اشخاص حقوقی می خواهید برای پیدا کردن یک راه برای حل مشکلات خود.



منبع:

https://abooata.com

0
کــارمـا :
33
هیشکی برای من شبیه تو نبوده..
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
im