ارزانترین فالوور،لایک و بازدید اینستاگرام و تلگرام در کل کشور را خریداری کنید (حرفه‌ای‌ترین پلتفرم خدمات شبکه‌اجتماعی کشور) کلیک کنید

گفتار درمانی بزرگسالان مشهد

2 سال پیش - خواندن 4 دقیقه

تا بدین جا متوجه شدید که چندین روش برای گفتار درمانی کودکان دقیقا مرتبط با عضلات صورت و بدن آن هاست. طوری که هر بار مهتا ویس میفرستاد بچهها میگفتند خانم ما متوجه نشدیم! گفتار درمانی بزرگسالان مشهد همچنین برای کودکانی که پیشرفت بسیار کندی در گفتار دارند یا به دلیل مشکلات گفتاری فقط چند کلمه میتوانند حرف بزنند، مفید است. یکی از روش های نرمش صورت در ورزش یوگا درآوردن صورت ادای شیر در حال غرش است. می توانید این تمرین را با روش آینه یا روش کارت بازی ترکیب کرده و به جذابیتهای این بازی اضافه کنید چند نمونه از این واژگان در قسمت زیر آورده شدهاند تا شما بهتر با لیست عبارتهای مناسب ورزش زبان آشنا شوید. قبلا در ارتباط با کارت بازی بصورت تفضیلی توضیح داده شده است و دلایل بی نظیر این روش نیز به شما پیشنهاد داده شده است. در بالا جدولی توضیح داده شد که طی آن اختلالات گفتاری کودک به همراه زمان و دلیل وقوع آن نوشته شده است. تمام مراحل بالا تنها در زمانی قابل پیگیری و انجام مداوم از طرف کودک هستند که با هر پیشرفتی، از تلاش آن ها قدردانی شود و به کودک بیان شود که چقدر تلاش او ارزشمند است. گفتار درمانی چقدر موفق است ؟

گاهی نیاز است که گفتار درمانگر معلم کودکان و یا پرستار بیمار در صورت حضور در بیمارستان را در جریان روند درمان قرار دهد تا نتایج بهتری از درمان حاصل شود. اختلالات گفتار در کودکان می تواند به مشکلاتی در خواندن و نوشتن نیز بیانجامد. در این قسمت ما چند نمونه از این روش های شروع گفت و گو با کودک را بیان می کنیم و شما نیز هر نکته ای به ذهنتان رسید برای ما در بازخوردها بیان کنید تا ما در این قسمت مطلب با نام شما اضافه کنیم. اگر کودک شما در بیان یک جمله اشکال دارد جمله را به کلمه تبدیل کرده؛ حروف هر کلمه را با کودک تمرین کرده بعد سعی کنید کودک کلمه مورد نظر را بیان کرده و در آخر کودک میتواند روانتر جمله مربوطه را بیان کند. در تمام تکنیکهایی که ما بیان میکنیم، زمانی که کودک با شما صحبت میکند، سعی نکنید خود را مشغول کار دیگری کنید.

پسر جوانی را تصور کنید که ساعت ها مشغول یک ارتباط تلفنی است! توصیه می شود با مشاهده هر یک از این علائم در فرزند دلبند خود برای درمان به موقع او به کلینیک گفتار درمانی مراجعه کنید. خانواده ها پس از مراجعه به مشاور یا درمانگر به دو دسته تقسیم می شود. مراجعه والدین به یک گفتار درمانگر میتواند در چنین مواردی بسیار کمک کننده باشد. ایجاد لکنت زبان ناگهانی در کودکان معمولاً بعد از یک حادثه ترسناک در دوران خردسالی به وجود میآید که به مرور زمان و بدون نیاز به مراجعه به متخصص این لکنت زبان برطرف میشود. ۴.۳ چه زمانی به گفتاردرمانگر مراجعه کنیم؟ سعی کنید هرروز زمانی را به خواندن کتاب برای فرزندتان اختصاص دهید. این کار را با وسائلی انجام دهید که می دانید کودک به آن ها نیاز اساسی در طول روز دارد بخاطر همین کودک باید برای دسترسی به آن ها از شما درخواست کند. در ابتدا او به درخواست شما پاسخ نمیدهد. در کارهای خانه به او مسئولیت بدهید مثلا تمیز کردن گاز، شستن ظرف های محدودی مثل لیوان ها و در قالب این فعالیت ها سعی کنید با او در گفت و گو را باز کنید. این بازی باعث می شود کودکان تمام تلاش خود را برای انتقال مفاهیم انجام دهند.

بعنوان مثال وقتی کودک میخواهد با توپ بازی کند مادر میگوید: «میخوام با توپ بازی کنم» یا وقتی کودک هنگام عبور از مغازه مادر را برای خرید بستنی به سمت مغازه میکشاند مادر میگوید: «بستنی میخوام ٬ برام بستنی بخر». کارت بازی از بهترین روش های گفتار درمانی در منزل است. در این روش نیاز به استفاده از کارت های زبان می باشد. چند فلش کارت در مقابل کودک خود قرار داده و از او بخواهید که آنچه را که میبیند، سریعا بخواند و بگوید ،با چند کارت شروع کنید و تعداد تصاویر را به سرعت افزایش دهید.اگر فرزند شما با کلمات خاصی مبارزه کند، شما درک می کنید که در آن شما باید زمان بیشتری را سرمایه گذاری کنید.کارت های مخصوص کودکان سوالات ساده ای را برای کودک شما به همراه دارد ، یک کارت را انتخاب کنید و به آرامی یک مکالمه در مورد آن آغاز کنید . البته، اگر نفرسوم نبود شما به سمتان دستوری که میگویید کودک را هدایت کنید، از پشت هل داده ودستش را بگیرید وبه سمت انجام آن دستور هدایت کنید. در صورتیکه کودک قادرنیست این حرکت را انجام دهد شما میتوانید بوسیله دستمال کاغذی یا باند تمیز زبان کودک را بگیرید و به چپ و راست حرکت دهید یا از کودک بخواهید که زبانش را بیرون بیاورد و سپس شما بوسیله آسبلانگ زبانش را از یک سمت به سمت دیگر هل بدهید

0
کــارمـا :
35
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
01184836962