معرفی بهترین برنامه های فایل منیجر اندروید در سال 2019

4 سال پیش

مهم نیست که از سیستم عامل مَک ، ویندوز یا لینوکس استفاده میکنید زیرا همه آنها برای مشاهده و مدیریت فایل ها نیاز به برنامه ای به نام File Manager دارند ، در واقع میتوان گفت که File Manager بخش مهمی از هر سیستم عامل هستند و برای گوشی های اندرویدی هم همینطور است.

معمولا به طور پیشفرض سیستم عامل اندروید در خود یک فایل منیجر دارد که به کاربران اجازه مشاهده و مدیریت فایل ها و پوشه ها را میدهد اما متاسفانه این فایل منیجرهای نصب شده بسیار ساده و با امکانات کمی هستند.
اگر بدنبال فایل منیجر قوی که امکانات زیادی دارد هستید ما در این پست به شما بهترین برنامه های اندروید برای مدیریت فایل ها و پوشه ها را معرفی خواهیم کرد.


1) MiXplorer

MiXplorer یکی از بهترین برنامه های نگهداری فایل های مخفی است که به شما امکان مشاهده و مدیریت فایل ها در انواع شبکه های مختلف مانند Lan ، FTP و فضای ابری را میدهد.
این برنامه به شما امکان دسته بندی فایل ها و پوشه ها را به صورت حرفه ای میدهد و دارای قابلیتی جذاب به نام Tasks است که شما میتوانید وظایفی را به طور خودکار ایجاد کنید.

برنامه MiXplorer

در این برنامه شما میتوانید انواع فرمت های مختلفی از قبیل EPub ، MobiPacket ، PDF و پسوندهای چند رسانه ای مختلفی را مشاهده و مدیریت کنید.
برای استفاده از MiXplorer نیازی به روت بودن گوشی نیست اما برای اینکه بتوانید عملکردهای بیشتری مانند تهیه نسخه پشتیبان از داده ها ، و گزینه های اضافی مدیریت دیگر را داشته باشید باید گوشی شما روت باشد.


2) Asus File Manager

برنامه Asus File Manager

Asus File Manager همانطور که از نامش مشخص است مدیریت فایل پیشرفض در دستگاه های Asus است. شرکت Asus این برنامه را در اختیار کسانی که از دستگاه های Asus استفاده نمیکنند به طور رایگان قرار داده است.
این برنامه ظاهری ساده و زیبایی دارد که کار با برنامه را آسان کرده است.
Asus File Manager دارای دسته بندی های زیبا و جذابی است که به شما اجازه میدهد به راحتی فایل های خود را برچسب گذاری و دسته بندی کنید.
این برنامه با تعداد زیادی از فضاهای ابری مانند OneDrive ، Google Drive ، Dropbox سازگاری کامل دارد.Asus File Manager به شما اجازه مدیریت فیل های rar و Zip که مربوط به فشرده سازی هستند را به خوبی میدهد و یک قابلیت دیگر خوب این برنامه انتقال فایل ها به رایانه و سایر گوشی ها از طریق وایرلس است.
این برنامه هیچ آگهی را در زمان استفاده به شما نمایش نمیدهد که همین مورد یک نکته بسیار مثبت در این برنامه است.


3) ES File Explorer

ES File Explorer یکی از قدیمیترین و مطمئنترین فایل منیجرهای موجود در لیست معرفی ما است.
نکته جالب در مورد این برنامه این است که در آوریل سال 2019 این برنامه به دلیل فعالیت های غیرقانونی و کلاه برداری یکی از شرکت های زیر مجموعه تولید کننده ES File Explorer یعنی Do Global از گوگل پلی حذف شد.
برای استفاده از این برنامه باید از سایتهایی دیگر نظیر APKPure و... کمک بگیرید.

برنامه ES File Explorer

این برنامه به شما امکان میدهد تا برای هر فایل یا پوشه یک میانبر در صفحه اصلی برنامه ایجاد کنید تا در دفعات بعدی سریعتر به آن منتقل شوید.
این برنامه با انواع گوشی ها و دستگاه های مختلف سازگاری خوبی دارد همچنین این برنامه از یک پخش کننده جداگانه در خود بهره میبرد که شما میتوانید بدون استفاده از برنامه ای دیگر فایل های ویدئویی و موسقی را پخش کنید.
این برنامه دارای یک Task Manager بومی است که به شما اجازه میدهد تا فرایندهای اضافی را بسته و فضای گوشی خود را آزاد کنید.
این برنامه از فایل های فشرده ساز پشتیبانی میکند و همچنین یک دفترچه یادداشت مخصوص همراه خود دارد که به شما کمک میکند تا یادداشت های خود را در آن بنویسید.
پشتیبانی از فضای ابری ، مرور فایل ها با استفاده از بلوتوث ، دسترسی به فایل ها از راه دور ، انتقال فایل از طریق بی سیم ، آنایز و تحلیل کارت SD و... از دیگر قابلیت های این برنامه هستند.


4. Astro File Manager

برنامه Astro File Manager

اولین نکته ای در مورد برنامه Astro File Manager میتوانیم ذکر کنیم بدون تبلیغ بودن این برنامه است ، در واقع باید گفت که اکثر برنامه های مدیریت فایل ها دارای تبلیغات هستند که نداشتن تبلیغ در یک برنامه میتواند مزیتی مهم باشد.
شما در این برنامه میتوانید از memory cleaner استفاده کنید که باعث مدیریت و خالی کردن حافظه گوشی خواهد شد.

در این برنامه شما میتوانید فایلها و پوشه های مهم خود را علامت گذاری کنید ، همچنین یک پخش کننده داخلی مخصوص فایل های ویدئویی و صوتی را در خود برنامه پخش خواهد کرد.
این برنامه از قابلیت جستجو حرفه ای برخوردار است که میتوانید از آن برای پیدا کردن سریعتر فایل ها استفاده کنید.


5. X-Plore File Manager

برنامه X-Plore File Manager

X-Plore File Manager یک برنامه مدیریت فایل با سابقه طولانی است که از زمان گوشی های سیمبیان تا کنون دارای کاربران فراوانی است. در واقع شما به کمک این برنامه میتوانید حالتی مانند مدیریت فایل های ویندوز را داشته باشد که جذابیت این برنامه را دوچندان کرده است.
این برنامه به شما کمک میکند تا بیشترین فایل هایی که حجم گوشی شما را اشغال کرده اند را مشاهده کنید.
X-Plore دارای یک قابلیت داخلی برای نمایش فایل های PDF است ، از دیگر امکانات این برنامه میتوان به همگام سازی با فضای ابری ، پخش کننده بومی ویدئو با امکان نمایش زیر نویس و... اشاره کرد.


6) Total Commander

برنامه Total Commander

Total Commander ظاهری ساده و کلاسیک دارد که اینگونه رابط های کاربری طرفداران زیادی دارد.
این برنامه دارای پخش کنده فایل های چند رسانه ای بومی است که میتواند به طور مستقیم فایل های ویدئویی و صوتی شما را پخش کند ، همچنین این برنامه میتواند به شما کمک کند تا قابلیت های بسیار خوبی برای استریم ویدئو را در اختیار داشته باشید.
شما میتوانید از فایل ها و پوشه های محبوب خود یک میانبر بسازید تا در مواقع مورد نیاز به آنها دسترسی سریعی داشته باشید.
این برنامه برای کسانی که گوشی آنها روت است میتواند بسیار جذاب و پُر کاربرد باشد.

0
کــارمـا :
32
....
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
momodj