آیا پیامک خیانت است؟ اجازه دهید یک متخصص آن را برای شما تجزیه کند!

2 سال پیش - خواندن 4 دقیقه

تحقیقات فمیلیکو توضیح می دهد: «حدود 15 تا 20 درصد از ازدواج ها خیانت دارند. گزارش رابطه که در پایان سال 2020 انجام شد نشان داد که حدود 26 درصد از پاسخ دهندگان خیانت را در ازدواج خود تجربه کرده اند: 23 درصد احساسی، 21 درصد جنسی و 55 درصد خیانت عاطفی و جنسی را تجربه کرده اند.

آیا پیامک خیانت است؟ اجازه دهید یک متخصص آن را برای شما تجزیه کند

خیانت در ازدواج‌های بد و در ازدواج‌های خوب اتفاق می‌افتد، بنابراین این تصور که داشتن یک ازدواج «کامل» از خیانت جلوگیری می‌کند، اشتباه است. افراد به دلایل زیادی سرگردان می شوند و گاهی اوقات این دلایل با اختلالات زناشویی مانند ناامنی، اجتناب از تعارض، فقدان ارتباط یا رابطه جنسی یا صرفاً تنهایی آشکار مرتبط است. مواقع دیگر، یک رابطه عاشقانه می تواند راهی باشد – البته بالقوه مخرب – برای کشف خود و جستجوی هویتی جدید یا گمشده. چرا کسی که ظاهراً در یک ازدواج خوشبخت است، همه اینها را برای یک هیجان ارزان به خطر می‌اندازد؟

در هر صورت، درک اینکه چرا خیانت رخ داده و درک اقداماتی که منجر به آن شده است، به احتمال زیاد منجر به شفافیتی می شود که به روشن شدن مسیری که دو نفر از اینجا می روند، کمک می کند.

چند درصد از زوج ها بعد از خیانت با هم می مانند؟

فمیلیکو می گوید: «به طور کلی، بیش از نیمی از روابط (55 درصد) بلافاصله پس از اعتراف یکی از طرفین به خیانت به پایان رسید، 30 درصد تصمیم گرفتند با هم بمانند اما در نهایت از هم جدا شدند و تنها 15 درصد از زوج ها توانستند با موفقیت از خیانت خلاص شوند. .

آینده یک ازدواج پس از رابطه کاملاً به نحوه رسیدگی هر دو نفر به تخلف بستگی دارد. این رویدادهای زمین لرزان راهی برای برقراری صادقانه ترین و عمیق ترین گفتگوهایی است که دو نفر در یک رابطه می توانند داشته باشند. البته، این همه بستگی به این دارد که آیا هر دو نفر مایل به انجام کارهای لازم برای بازسازی چیزها هستند یا خیر.

مشاوران فمیلیکو می‌گویند: «اغلب مشاوره خیانت یا درمان رابطه مفید است، زیرا خیانت یک مسئله رایج است و راه‌های مبتنی بر شواهد برای درک و بهبودی از خیانت وجود دارد. "گاهی اوقات، این موضوع به مشکلاتی در رابطه منجر می شود که به آنها توجه نشده بود، مانند عدم تطابق در میل جنسی، عدم ارتباط، احساس رنجش یا احساس شرم یا تنهایی."

استر پرل، درمانگر معروف رابطه می‌گوید که گاهی اوقات یک رابطه عاشقانه می‌تواند به شکل‌گیری مجدد یک رابطه و ایجاد دوباره آن کمک کند. در برخی موارد خیانت، نقض امانت و آنقدر عمیق بود که در واقع ازدواج اول را به هم می زند. سپس این سؤال پیش می‌آید: آیا می‌خواهید با هم مورد دوم هم دوباره انجام دهید؟

بیشتر بخوانید: تلفن شریک خود را چک می کنید؟

مردان تنوع طلب با مردان خائن متفاوت هستند!!

اول از همه بهتر است میان مردان زن باره و مردان خائن تفاوت قائل شویم. مردان هوس باز و یا زن باره مردانی هستند که به داشتن رابطه های عاشقانه متعدد تمایل دارند و الگوی مداومی از خیانت را دنبال می‌کنند. در واقع این مردان به دنبال رابطه عاطفی طولانی مدت نیستند و هیچ زنی را برای همیشه نمی‌خواهند.

اما مردان خائن ممکن است با زن دیگری وارد رابطه عاطفی شوند و تا همیشه با او بمانند و زندگی جدید خود را تشکیل دهند. بنابرین لازم است میان مردان تنوع طلب و زن باره با مردان خائن تفاوت قائل باشیم. 

 دلایل تنوع طلبی مردان 

 الگوبرداری از پدر و مادر

برخی از مردان تنوع طلب مردانی هستند که به طور آشکار شاهد خیانت پدر به مادرشان بوده‌اند. کودکی که از همان دوران یاد می‌گیرد که رابطه با زنان متعدد، تنوع طلبی و هوس بازی کار لذت بخشی است، در دوران بزرگسالی نیز رفتار پدرش را ادامه می‌دهد.

 اختلال شخصیتی

برخی از خلاهای شخصیتی مانند نداشتن اعتماد به نفس و یا در نقطه مقابل خود شفیتگی باعث تنوع طلبی مردها می‌شود. برخی از مردان اعتماد به نفس پایینی دارند و گاهی اوقات برای اینکه خودشان را به دوستان و یا به خود ثابت کنند به دنبال برقراری رابطه با زنان متعدد هستند. در نقطه مقابل برخی از مردان بسیار خود شیفته هستند و دائما خودشان را لایق فرد بهتری می‌دانند. همه این اختلالات شخصیتی منجر به تنوع طلبی مردها می‌شود.

 زیاد بودن میل جنسی

برخی از مردها به دلیل داشتن اختلالات جنسی تمایل زیادی به برقراری رابطه جنسی دارند و گاهی اوقات نمی‌توانند نیازشان را کنترل کنند. در واقع مردها بیشتر از زنان به دنبال رابطه جنسی هستند. اگر در دوران کودکی و نوجوانی به آن ها آگاهی لازم برای کنترل میل جنسی شان داده نشود در بزرگسالی ممکن است برای رفع این نیاز به رابطه های متعدد با زنان مختلف روی بیاورند.

منبع:

https://familico.ir/category/family/infidelity/

0
کــارمـا :
431
کمک کنیم آرامش بیشتری داشته باشیم.................
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
psychologist