بهترین خلاصه کتاب اثر مرکب | نوشته دارن هاردی

2 سال پیش - خواندن 14 دقیقه

بهترین خلاصه کتاب اثر مرکب


اگر کسی به شما گفته که می‌توانید ناگهان به موفقیت‌های بزرگ برسید، در دام او نیفتید! او احتمالا دارد به شما دروغ می‌گوید. موفقیت‌ها و کارهای بزرگ، نتیجه انجام صدها کار کوچک و عادت‌های خوب است. کتاب اثر مرکب (The Compound Effect) از دارن هاردی از کتاب های کاربردی در زمینه موفقیت و رشد شخصی، خانوادگی و کسب و کار است که به شما نشان می دهد چگونه تصمیمات و اقدامات کوچک اما پیوسته و مداوم می‌توانند نتایج شگرفی در زندگی شما داشته و تغییرات بزرگی به دنبال داشته باشند.

 

در ادامه با خلاصه‌ای از کتاب اثر مرکب آشنا شده و به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:
اثر مرکب چیست و چطور می‌توانیم از آن برای موفقیت در هر زمینه از زندگی خود استفاده کنیم؟
چطور انتخاب‌ها و عادت‌هایی که ممکن است ناچیز به نظر برسند و به آن‌ها توجهی نداشته یا از آن ها آگاه نباشیم می‌توانند عاملی برای موفقیت‌های آینده یا شکست‌های احتمالی ما باشند؟
چطور همواره در مسیر موفقیت حرکت کنیم و منحرف نشویم؟
و...

 

بهترین انتشارات اثر مرکب


برای خرید کتاب اثر مرکب، توصیه ما انتخاب انتشارات نگاه نوین است. این انتشارات با یک ترجمه روان، یک جلد زیبا و مهیج و چاپ مناسب کتاب، آن را در دسترس شما قرار داده است.
ترجمه این کتاب از لطیف احمدپور و میلاد حیدری، ترجمه‌ای قابل قبول و روان از آب درآمده و به راحتی گویای مطالب کتاب است.
نسخه انتشارات نگاه نوین این کتاب جلد قرمزرنگی همراه با عکس آقای هاردی، عنوان کتاب و اسم نویسنده با فونت درشت با رنگ سفید و زرد دارد. همچنین اشاره شده که یادداشتی از آنتونی رابینز (سخنران سرشناس آمریکایی) نیز در کتاب وجود دارد.
رسیدن این کتاب به چاپ چهلم نیز مثل یک مهر سفید در گوشه سمت چپ بالای روی جلد مشخص است و به خواننده این اطمینان را می‌دهد که این کتاب ارزش خواندن را دارد. یک کتاب ۲۳۸ صفحه‌ای که وزن و حجم متوسط رو به کم و خوشایندی دارد.
البته فصل اول کتاب از صفحه ۴۳ شروع می شود و قبل از آن، ناشر ایرانی درباره مجموعه کتاب‌های ثروتمندان خودساخته توضیحاتی ارائه کرده است. همچنین پیش گفتار ایرانی، تحسین‌های اثر مرکب، پیام ویژه از آنتونی رابینز و مقدمه را در این صفحات می بینید و سپس مطالب اصلی کتاب شروع می شود.

بهترین خلاصه اثر مرکب


با کارهای خیلی کوچک که وقت زیادی هم از شما نمی‌گیرد، می‌توانید به موفقیت‌های عظیم برسید!
این شاید خلاصه‌ترین و سر راست‌ترین پیام کتاب مشهور دارن هاردی یعنی اثر مرکب است. به جمله بالا دقت کنید. هیجان انگیز است نه؟ اینکه بتوانید بدون اینکه روی چیزی وقت خیلی زیادی بگذارید و تنها با خلق عادت‌های خوب و کوچک و پیوسته، به موفقیت‌های بزرگی در عرصه‌های کار، زندگی شخصی و سایر عرصه‌های زندگی برسید!

جملات زیبای کتاب اثر مرکب

جملات زیبای کتاب اثر مرکب
 

برای شما، جملات زیبای کتاب اثر مرکب از دارن هاردی را انتخاب کرده‌ایم که با هم این جملات را می‌خوانیم:
جملات زیبای کتاب اثر مرکب


جمله اول:
مثل لاک پشت باشید! فردی که اگر زمان کافی به او بدهند. در نتیجه رفتارها و عادت‌های مثبتی که باثبات و پایداری انجام می‌دهد، هرکسی را در هر رقابتی شکست می‌دهد.


جمله دوم:
یک رویه روزانه که بر اساس عادات خوب بناشده باشد. چیزی است که موفق‌ترین افراد را از بقیه جدا می‌کند.


جمله سوم:
۹۵ درصد از همه چیزهایی که احساس می‌کنیم، فکر می‌کنیم، انجام می دهیم و به آن ها دست پیدا می‌کنیم، در نتیجه یک عادت یاد گرفته شده است.


جمله چهارم:
تنها راه رسیدن به موفقیت از طریق انجام پیوسته کارهای معمولی غیر جذاب، غیر مهیج و بعضی وقت‌ها نظم و ترتیب سخت روزانه‌ای است که در طول زمان مرکب شده‌اند.


جمله پنجم:
روز پایان کودکی و شروع بزرگسالی روزی است که مسئولیت کل زندگی‌ات را بر عهده بگیری.


جمله ششم:
وقتی دلیلتان به اندازه کافی بزرگ باشد تقریبا هر کاری حاضرید انجام دهید.


جمله هفتم:
حدود سه درصد از مردم دنیا هدف دارند و و فقط یک درصد از مردم آن را روی کاغذ می آورند! یادداشت کردن اهداف، احتمال دستیابی به آنها را تا هزار درصد افزایش می‌دهد.


جمله هشتم:
به اطراف خود نگاه کنید. دنیا مملو از افراد تحصیل کرده است. درس هایی که شما در دانشگاه آموخته‌اید حتی قبل از آن که جوهر امضای مدرک فارغ التحصیلی شما خشک شود منسوخ و قدیمی محسوب شده‌اند! موفقیت شما بر اساس آموخته‌هایی که هر روز می‌آموزید تعیین می‌شود...


جمله نهم:
آدمی باش که «نه» می‌گوید. باهم رنگ جماعت بودن. هیچ موفقیت بزرگی به دست نمی‌آید!


جمله دهم:
مردی به سرعت و چهارنعل با اسبش می تاخت. اینطور به نظر می‌رسید که به جای بسیار مهمی می‌رفت. مردی که کنار جاده ایستاده بود . فریاد زد؛ کجا می‌روی؟ مرد اسب سوار جواب داد . نمی‌دانم از اسب بپرس! این داستان زندگی خیلی از مردم است. آن‌ها سوار بر عادت‌ها و باورهای غلطشان می‌تازند. بدون اینکه بدانند به کجا می‌روند.


جمله یازدهم:
اگر چیزهای بزرگتری در زندگی می‌خواهید، باید انسان بزرگتری شوید. موفقیت چیزی نیست که تعقیبش کنید. چیزی که تعقیبش می کنید از شما فرار می‌کند ؛ مانند تعقیب پروانه‌ها...


جمله دوازدهم:
شما فقط به چیزهایی دست پیدا می‌کنید که در جستجویشان هستید! همه ما به طور ذاتی مخلوقاتی جستجو کننده هدف هستیم...

 

اثر مرکب چیست؟

دارن-هاردی


بد نیست برای فهمیدن اینکه «اثر مرکب چیست؟» داستان بسیار زیبای سه دوست که در کتاب آقای هاردی آورده شده است را بخوانیم:

فکر می‌کنم بعد از خواندن این داستان کوتاه، بهتر متوجه شده باشید که اثر مرکب چیست!
اثر مرکب یک راهنمای عملیاتی است که به شما یاد می‌دهد چگونه صاحب سیستم شوید، آن را کنترل کنید در استفاده از آن مهارت پیدا کنید و آن را بر حسب نیازها و خواسته هایتان شکل دهید. به محض اینکه این کار را بکنید، دیگر هیچ چیزی وجود ندارد که نتوانید به آن برسید.


اثر مرکب بر اساس همان اصلی است که من در زندگی شخصی خودم و آموزشهایم به کار برده ام؛ و آن این است که تصمیمات شما، سرنوشت و آینده تان را رقم می‌زنند. آینده همان چیزی است که شما آن را می سازید. تصمیمات کوچک روزمره‌تان، یا شما را به زندگی دلخواه تان می‌رسانند یا به یک فاجعه ختم می‌شوند.


در واقع، این تصمیمات خیلی کوچک هستند که زندگی ما را شکل می‌دهند. اگر فقط ۲ میلیمتر از مسیرتان منحرف شوید، خط سیر زندگی‌تان تغییر می‌کند و چیزی که یک تصمیم کوچک و بی اهمیت به نظر می‌رسید، شاید به یک اشتباه خیلی بزرگ در زمان حال تبدیل شود.

از چیزی که می‌خورید و جایی که کار می‌کنید گرفته تا اینکه وقتتان را با چه کسانی می‌گذرانید و بعد از ظهرتان را چگونه سپری می‌کنید، هر کدام از این تصمیمات، چگونگی زندگی امروزتان را شکل می‌دهند و حتی مهم تر از آن، اینکه باقی عمرتان را چگونه زندگی خواهید کرد.

 

اما خبر خوب این است که...


راه حل در خودتان است. همانطور که یک اشتباه ۲ میلیمتری در محاسبات، می تواند شما را از مسیر درست زندگی تان منحرف کند، فقط یک تصحیح مسیر ۲ میلیمتری هم می‌تواند شما را درست برساند به هدفتان. ترفند کار در این است که یک برنامه، راهنما یا نقش پیدا کنید که به شما نشان می‌دهد آن هدف کجاست، چگونه می‌توانید به آنجا برسید و اینکه چگونه در مسیر صحیح باقی بمانید.

 

اثر مرکب، همان برنامه عملی مفصل و ملموس است. اجازه دهید این کتاب از همین حالا انتظارات‌تان را دگرگون کند، پیش فرض‌هایتان را از بین ببرد، حس کنجکاوی‌تان را برانگیزاند، ارزش را به زندگی‌تان بیاورد، از این ابزار، نهایت استفاده را ببرید، از این کتاب به عنوان راهنما استفاده کنید برای ایجاد زندگی و موفقیتی که دنبالش هستید. اگر این کار و همه کارهای درست دیگر را انجام دهید؛ آن هم مداوم و هرروزه، آن وقت می‌دانم بهترین چیزهایی را که زندگی ارائه می‌کند، تجربه خواهید کرد.

 

اثر موجی چیست؟


دارن هاردی در کتاب اثر مرکب از مفهومی به نام اثر موجی صحبت می‌کند.
آقای هاردی مثالی جذاب از سه دوست در کتابش می‌آورد (همان مثالی که در بالا خواندید) و دقیقا بررسی می‌کند که چطور فعالیت‌های کوچک و پیش پا افتاذه، زمانی که تداوم پیدا می‌کند می‌تواند اثر مثبت یا مخرب برجای بگذارد.

مثلا نگاه کردن برنامه‌ مورد علاقه آشپزی در هر روز و پختن غذاهای خوشمزه و لذیذ با بهره‌گیری از آموزش‌های آشپزی آن برنامه می‌تواند در دراز مدت منجر به چاقی و در نتیجه فشار خون، کم خوابی و... شود.


در مرحله دوم این اثرات منجر می‌شود به کار فرد لطمه خورده و درنهایت تاثیر نامطلوبی بر زندگی شخصی و زناشویی می‌گذارد. اما در طرف دیگر روزی پانزده دقیقه دویدن می‌تواند به سلامت جسم کمک کند و سلامت جسمی بر زندگی کاری و شخصی تاثیرات مثبت و مهمی برجای گذارد.


در نگاه اول این عوامل به هم پیوسته شاید قصه‌گویی‌های رویاپردازانه‌ای باشد که با قلم خوشِ نویسنده تنها برای ساعاتی بر ذهن خواننده نقش می‌بندد، ولی واقعیت دقیقا چنین است که تکرار افعال کوچک نیز می‌تواند تاثیرات بزرگی برجای بگذارد، مانند مثال کلیشه‌ای کشیدن سیگار برای تفریح که کم‌کم می‌تواند تبدیل به عادت شود...
هاردی نام این اتفاق یا مفهوم را با برداشت از مفاهیم فیزیک، «اثر موجی» نامگذاری می‌کند.

 

چرخ زندگی دارن هاردی


یکی از زیباترین مفاهیمی که دارن هاردی (و البته اساتید دیگری نیز) توضیح داده‌اند، مفهوم چرخ زندگی است.
چرخ زندگی مجموعه‌ای از رفتارهای صحیح یک انسان است. زندگی تمام انسان‌ها براساس اهدافی است که می‌توان آنها را در نموداری به نام چرخ زندگی پیاده کرد و تجسم بخشید.

هرقدر زمینه‌های مختلفِ زندگی یک فرد بهتر و متعادل‌تر باشد، چرخ زندگی او نیز گردتر است و راحت‌تر خواهد چرخید. در این حالت زندگی متعادل‌تر و کم فراز و نشیب‌تری خواهد بود.

الگوی چرخ زندگی می‌گوید زندگی تمام افراد در این دنیا دارای هشت بعد است که برای داشتن تعادل در زندگی باید تعادل در این هشت وجه را رعایت کرد. هشت وجه زندگی شامل موارد زیر می‌باشد:


درآمد و کار (دارایی)
روابط عاطفی
سلامتی جسمانی
معنویت
رشد و توسعه فردی
خانواده
روابط اجتماعی
تفریح و سرگرمی (سبک زندگی)


آیا چرخ زندگی شما متعادل است؟

چرخ زندگی دارن هاردی


چگونه متوجه شویم چرخ زندگی ما متعادل است یا خیر؟ آیا این چرخ برای من خوب می‌چرخد؟ آرام است یا تند؟ 


برای پاسخ به این سوال، کافیست به هر قسمت از عوامل موثر در زندگی‌تان پس از بررسی صادقانه از ۰ تا ۱۰ امتیاز دهید. سپس خانه‌های مربوط به آن را متناسب با نمره نقطه گذاری نمایید، پس از اتصال نقطه ها به هم چرخ زندگی خود را به دست خواهید آورد.

 

نمونه ناقصی که شبیه چرخ نیست!!


این نکته را هرگز فراموش نکنید که چرخ برای یک چرخش سالم باید به شکل دایره باشد با هر میزان امتیاز. اگر امتیازهای شما هم یک دست باشد در بهترین شرایط زندگی خود هستید و یا باید برای یکسان سازی آن تصمیمی درست و جامع بگیرید. اگر شما یاد بگیرید که چرخ زندگی خودتان را بچرخانید و هر روز آن را بزرگ و بزرگ تر کنید، می‌توانید بگویید که از تمام جوانب زندگی به بهترین شکل ممکن در حال استفاده هستید.


یک توصیه دیگر را هم نباید از یاد ببرید.  شما نباید تمام زندگی‌تان را به یک معیار گره بزنید. نباید فقط برایتان کار و درآمد مهم باشد و فکر کنید اگر درآمد خوبی داشته باشید، سلامتی، معنویت، خانواده و ... را هم دارید. این تفکر اشتباه است که درآمد خوب برای تو سلامتی می‌آورد. یا درآمد خوب، حال خوب و معنویت هم با خودش می آورد. خیر اینگونه نیست. شما باید تلاش کنید تا همه ی جوانب زندگی خودتان را رشد دهید.

 

معرفی کتاب های دارن هاردی


درست است که «اثر مرکب» کتاب مشهوری است. اما دارن هاردی کتاب‌های بسیار خوب دیگری هم نوشته! دوست دارید به جز «اثر مرکب» ۴  تا از مهم‌ترین کتاب‌های او را به طور فشرده به شما معرفی کنم؟

 

بهترین سال زندگی تو (روشی اثبات شده برای رسیدن به اهداف بزرگ)
این کتاب هم راهنمایی موثر برای موفقیت و برنامه ریزی یکساله است. این کتاب بعد از کتاب اثر مرکب نوشته شده است و به گونه‌ای مکمل آن است.

یکی از مزایای این کتاب، کاربرگ‌هایی است که با کمک آن ها می‌توانید هدف گذاری و برنامه ریزی کنید. عملاً این قسمت، کتاب را به یک دفتر برنامه ریزی شخصی تبدیل می کند.

 

مرد واقعی (یک کلاس درس برای اثرگذاری و موفقیت)
 این کتاب می خواهد خواننده را به یک بصیرت و درک عمیق سوق دهد تا بتواند به برتری واقعی دست پیدا کند.

 

۱۰ هفته تا موفقیت بی چون و چرا (و چند یادداشت دیگر)
این کتاب شامل مهمترین درس گفته های دارن هاردی است که بصورت آنلاین و آفلاین در اختیار مخاطبان جهانی قرار گرفته است.

 

دیوانگان ثروت ساز (چگونه نترسیم و سوار قطار وحشت کارآفرینی شویم؟)
این کتاب در سال ۲۰۱۵ توسط دارن هاردی نگارش شده است و در آن با فنون جدید خودش را با هوشمندی و در قالب مسیر پر پیچ خم کارآفرینی و داستان های واقعی و جذاب آن به ما نمایانده است. چه کارمند باشید و چه کارآفرین، کتاب دارن هاردی، کتاب راهنمای شما در زندگی حرفه ای است.

 

زندگی نامه دارن هاردی 


این همه از کتاب‌های دارن هاردی گفتیم. بد نیست گریزی به زندگی او هم بزنیم.
دارن هاردی، ناشر و دبیر تحریریه مجله موفقیت، روی همان صندلی نشسته است که پیش از این، اشخاصی مثل اوریسون سوئت ماردن، دبلیو کلمنت استون، ناپلئون هیل و اوجی ماندینیو بر آن نشسته بودند. آقای هاردی تقریباً دو دهه است که جزو افراد پیشرو در موفقیت و پیشرفت شخصی است.


او در همین زمینه دو شبکه تلویزیونی را به نام‌های شبکه مردم (TPN) و شبکه آموزش موفقیت (TSTN) راه اندازی کرده است و این شبکه‌ها بالغ بر هزاران برنامه تلویزیونی، نمایش های زنده و محصولات را با همکاری بسیاری از خبره‌ترین کارشناسان جهان، تولید و پخش کرده‌اند. دارن نتیجه به کار بردن همان اصولی است که خودش در اثر مرکب از آن ها پرده‌برداری می‌کند.


به عنوان یک کارآفرین، او در هجده سالگی درآمدی صدهزار دلاری داشت و در بیست و چهار سالگی به درآمدی بالغ بر یک میلیون دلار در سال رسید. در بیست و هفت سالگی مالک شرکتی با درآمد سالانه 50 میلیون دلار بود. او هزاران کارآفرین را راهنمایی کرده، به بسیاری از شرکت ها و موسسه‌های بزرگ مشاوره داده و عضو هیات مدیره چندین شرکت مختلف و سازمان های غیرانتفاعی متعدد است.


آقای هاردی به عنوان ناشر و دبیر تحریریه مجله موفقیت، در موقعیت منحصربه‌فردی قرار دارد که می‌تواند با کارشناسان پیشرو و برجسته در حوزه موفقیت و پیشرفت شخصی مصاحبه کند و بر این لیست اضافه کند. بسیاری از مدیران عامل، کارآفرینان تحول‌آفرین، ورزشکاران فوق ستاره، هنرمندان برجسته و قهرمانان المپیک که در این مصاحبه ها از رازهای موفقیت فوق العاده آن ها پرده برداری و آن را در اختیار عموم قرار می دهد.


دارن هر ماه خلاصه‌ای از بهترین اطلاعات و استراتژی‌های موجود در زمینه موفقیت را با اصول موفقیت امتحان شده توسط خودش ترکیب کرده و در صفحات مجله موفقیت، وبلاگ، توییتر، فیسبوک و همچنین در سمینارهای زنده مقابل مخاطبان و کارآفرینان سراسر کشور قرار می‌دهد.


اشتیاق و علاقه شدید آقای هاردی به موفقیت و پیشرفت شخصی، هسته اصلی کسب و کار و فلسفه زندگی او را تشکیل می‌دهد. او خودش را متعهد می‌بیند که به دیگران در دستیابی به توانایی‌های بالقوه‌شان کمک کند تا زندگی غنی‌تر و کامل‌تری را تجربه کنند. هاردی سخنرانی محبوب و پرطرفدار است و به طور منظم در برنامه های رادیوی ملی و شبکه های مختلف تلویزیونی آمریکا حضور پیدا می‌کند.

سایر نوشته ها:

ده اصل گلاسر در تئوری انتخاب

مثلث کارپمن چیست؟

منبع





0
کــارمـا :
36
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
imanpbn1