شخصیت خودتو محک بزن

1 سال پیش - خواندن 8 دقیقه

چرا خودشناسی مهم است؟

تستشو

همانطور که می دانید، خودشناسی کلید سلامت روانی است. شناخت خود به شما این امکان را می دهد که بدانید در زندگی چه می خواهید، چه در کارها و پروژه های بزرگ و چه در کارهای معمولی و روتین!

خودشناسی به ما این امکان را می دهد که بدانیم چگونه احساسات خود را حتی در سخت ترین شرایط بهتر مدیریت کنیم. علاوه بر این، خودشناسی ارتباط تنگاتنگی با هوش هیجانی دارد، زیرا دانستن اینکه چگونه احساسات خود را تفسیر کنیم، با بازتاب خود و بهبود سلامت روان مرتبط است.

از سوی دیگر، شناخت خود نیز برای پیشرفت شخصی بسیار مهم است و به ما کمک می کند تا اهداف واقع بینانه تعیین کنیم و بدانیم چگونه مسیر زندگی خود را که در آن قرار داریم شناسایی کنیم.

به همین دلیل در برخی از مراحل زندگی که شک و تردیدهای زیادی ایجاد می شود خوددشناسی ضروری است. به طور خلاصه، بهبود خودشناسی به مراقبت از رفاه عمومی ما کمک می کند.

چطور خودمو بشناسم؟

چگونه خودآگاهی را افزایش دهیم؟

شناخت خود آسان نیست، زیرا نیاز به انگیزه، اراده و زمان دارد. اگر می خواهید رفاه خود را بهبود ببخشید و خود را عمیقا بشناسید، در اینجا چند نکته وجود دارد تا بتوانید به آن دست یابید.

 

خاطراتت رو در یک دفتر خاطرات بنویس

نوشتن خاطرات به ما کمک می کند تا خود را بهتر بشناسیم. نوشتن خاطرات روزانه باعث می شود که ما به کارهایی که در طول روز انجام داده‌ایم فکر کنیم، و بدانیم که چه احساسی داشته‌ایم. علاوه بر این، خواندن دوباره آن بازخوردی را در مورد وضعیت خود به ما می دهد. فقط باید 10 دقیقه قبل از خواب وقت بگذارید.


خوبی ها، علایق و عیب های خود را بنویسید

بسیاری از مردم پیش از این هرگز به نقاط قوت و ضعف خود فکر نکرده بودند. برای انجام این کار، تمام خوبی ها و عیوبی که کشف می کنید را در فهرستی قرار دهید. با این کار به این فکر خواهید کرد که چه کسی هستید و چه ویژگی هایی دارید. همین کار را با سرگرمی های خود انجام دهید و به شما کمک می کند تا انگیزه و شادی خود را افزایش دهید.


از کسی بخواهید که شما را توصیف کند

برای شناخت بهتر خود، از یکی از دوستان بخواهید که شما را همانطور که شما را می بینند توصیف کند. شما می توانید ایده ای از ذهنیتی که برایتان مطرح می کند به دست آورید.


ذهنیت خود آگاهی را تمرین کنید

ذهن آگاهی، خودآگاهی را بهبود می بخشد و به شما امکان می دهد با ذهنیت پذیرش و شفقت در زمان حال باشید.


 آزمون های انیاگرام را انجام دهید

تست انیاگرام یا اناگرام  به مدیریت احساسات برای مداخله در عملکرد و موفقیت در زندگی کمک می کند. بنابراین برای ارتقای خودشناسی می توانید این تست خودشناسی را انجام دهید تا با این کار ابزارهای لازم را برای شناخت بهتر خود در اختیار شما قرار گیرد.


تست اینیاگرام را برای محک زدن شخصیتت انتخاب کن

انیاگرام یا شخصیت‌شناسی نوع انسانی، یکی از مدل‌های آزمون های روان‌شناسی است که برای توصیف و تحلیل رفتارها، روابط و شخصیت افراد استفاده می‌شود. این مدل بر اساس تئوری‌های مختلف روان‌شناسی ایجاد شده است و در طی زمان به شکل‌های مختلفی توسعه یافته است.

شناخت کامل شخصیت ما می تواند به ما کمک کند نقاط قوت و ضعف خود را بشناسیم و در مسیر رشد و ارتقای فردی قدم برداریم.

آزمون روانشناسی انیاگرام چیست؟

آزمون روانشناسی انیاگرام یکی از روش‌هایی است که برای شناسایی تیپ شخصیتی فرد با استفاده از مدل انیاگرام استفاده می‌شود. در این آزمون، شخصیت فرد بر اساس برخی سوالات و پاسخ‌های ارائه شده، شناسایی و تحلیل می‌شود.

آزمون انیاگرام معمولاً شامل سری سوالاتی است که برای تشخیص ویژگی‌های شخصیتی فرد در مورد خود و دیگران طراحی شده است. این سوالات معمولاً در مورد رفتارها، واکنش‌ها، مسایل مورد علاقه، رفتارهای اجتماعی، نگرش‌ها و موضوعات مختلف دیگر است. پس از پاسخ‌دهی به این سوالات، نتایج به دست آمده توسط یک تحلیل کمی و کیفی، برای تشخیص و شناسایی تیپ شخصیتی فرد استفاده می‌شود.

شناخت تیپ شخصیتی افراد با تست انیاگرام

انیاگرام یک سیستم شناسایی تیپ های شخصیتی می باشد که به ما کمک می کند خود را بهتر بشناسیم و رفتارهای نامناسب خود را تشخیص دهیم. 9 نوع تیپ شخصیتی در انیاگرام وجود دارد که هر کدام با تجربیات و شیوه های انجام، احساس و عمل نسبت داده می شوند.


یکی از  متخصصان روانشناسی در انیاگرام، توضیح می‌دهد که  شخصیت هر فرد در دوران کودکی برای اجتناب یا سازگاری با یک سری موقعیت‌هایی که دردناک یا ناراحت‌کننده هستند، رشد می‌کند. این شخصیت یا تیپ شخصیتی انیاگرام به تازگی در پایان نوجوانی شکل می گیرد.

این تیپ شخصیتی که ما داریم در موقعیت‌های خاصی به ما کمک کرده است، اما وقتی به بزرگسالی می‌رسیم این امکان وجود دارد که برخی از باورها یا رفتارهای خودکاری را که ما را محدود می‌کنند، در هم بشکنیم.


9 تیپ شخصیتی انیاگرام

تست انیاگرام یا اناگرام شامل 9 تیپ شخصیتی مختلف است. هر تیپ شخصیتی انیاگرام، ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که باعث می‌شود فرد دارای 1 نوع از این تیپ های شخصیتی باشد. در زیر 9 تیپ شخصیتی انیاگرام به همراه ویژگی‌های مهم آن‌ها توصیف شده است:

تیپ 1 انیاگرام: اصلاح طلب یا کمال گرا

آنها به دنبال یک عشق کامل هستند. آنها افرادی بسیار خودانتقادگر، دقیق و سفت و سخت هستند، علاوه بر این، سعی می کنند خوب باشند و عصبانیتی را که ممکن است احساس کنند بیرونی نکنند. آنها احساس قوی از درست و غلط دارند.

نقطه قوت او: اصول استوار، دقت و توانایی او در سازماندهی.

نقطه ضعف آنها: خشم را سرکوب می کنند و در نتیجه آن تمایل به ناامیدی دارند.


تیپ 2 انیاگرام: یاری رسان یا مهر طلب

آنها با ارائه کمک های نامحدود عشق دیگران را تضمین می کنند. آنها افرادی سخاوتمند، انسان دوست و فداکار هستند. آنها به دنبال صمیمی بودن با دیگران هستند تا احساس نیاز کنند.

نقطه قوت: توانایی شما در پذیرش، درک و بخشیدن خود به دیگران.

نقطه ضعف: غرور و تمایل به احساس بهتر از دیگران.


تیپ 3 انیاگرام: موفق یا چیره

آنها می خواهند با موفقیت های خود بر دیگران پیروز شوند. آنها افرادی با اعتماد به نفس، جذاب و همچنین افرادی جاه طلب، شایسته و پرانرژی هستند.

نقطه قوت آنها: اعتماد به نفس، قدرت و مجذوب گننده.

نقطه ضعف او: خود محوری و در خطر افتادن در نگرش های بیهوده و سطحی.

مطلب مشابه: ویژگی های شخصیتی تیپ 3 انیاگرام

 

تیپ 4 انیاگرام: فرد گرا یا رمانتیک

افراد دارای شخصیت تیپ 4 انیاگرام رمانتیک و درون نگرا بوده و افرادی خودآگاه، حساس و محتاط هستند.

خصوصیات کلی این افراد شامل تمایل به تنهایی و فضای شخصی برای خود، تمایل به تفکر عمیق، دارای حساسیت بالا، دارای خلاقیت بالا و تمایل به اندیشه‌ورزی دارند.

نقطه قوت او: حساسیت، خلاقیت و توانایی تجدید خود.

نقطه ضعف آنها: دلسوزی نسبت به خود و تمایل به آگاهی نسبت به کمبودهای خود که از آنچه که دارند سوء استفاده نمی کنند.


انیاتیپ 5: پژوهشگر یا کنجکاو

آنها برای استقلال خود ارزش زیادی قائل هستند و از احساسات شدید دیگران ناراحت هستند. آنها افراد بسیار مغزی، تا حدودی تند و همچنین هوشیار، بینش و کنجکاو هستند.

نقطه قوت او: هوش و ذکاوت او، توانایی مشاهده و تمرکز او.

نقطه ضعف آنها: سردی آنها و تمایل آنها به درگیر نشدن زیاد و همچنین گوشه گیری در خود.


انیاتیپ 6: وفادار یا شکاک

آنها وفادار هستند، اما عشق را زیر سوال می برند و نگران آینده ای بهتر هستند. افراد از این نوع بسیار امنیت گرا هستند و می توانند نگرش های دفاعی اتخاذ کنند. عصبی و بلاتکلیف هستند.

نقطه قوت او: قابلیت اطمینان و مسئولیت پذیری و همچنین توانایی کار و تعهد او.

نقطه ضعف او: بزدلی، بلاتکلیفی و تمایل به بی اعتمادی و نگرانی بیش از حد در مورد مسائل.


انیاتیپ 7: مشتاق یا ماجراجو

آنها افرادی خوش بین هستند، به دنبال لذت هستند و عشق را به عنوان یک ماجراجویی تجربه می کنند. خود به خود، همه کاره و بازیگوش هستند، اما در عین حال برای تکانشگری و بی نظم بودن نیز مشکل ایجاد می کنند.

نقطه قوت او: خودانگیختگی، تطبیق پذیری و توانایی او در سازگاری.

نقطه ضعف آنها: تمایل به سیری ناپذیر بودن و تلاش برای پر کردن تمایل خود به احساس پوچی با انواع افراط و تفریط.


انیاتیپ 8: سلطه جو  یا چالشگر

آن‌ها افراد تندی هستند و دوست ندارند به دیگران وابسته باشند. آنها دارای اعتماد به نفس، قوی و مسلط هستند. آنها عشق را از طریق محافظت و قدرت ابراز می کنند.

نقطه قوت آنها: محافظ، مصمم و مدبر و قادر به انجام کارهای قهرمانانه هستند.

نقطه ضعف آنها: مغرور، مستبد و با نیاز به تسلیم همه چیز به نیازها یا علایق خاص خود.


انیاتیپ 9: صلح طلب یا میانجی

آنها از تعارض اجتناب می کنند، بنابراین برای آنها آسان تر است که بدانند چه چیزی را نمی خواهند تا آنچه را که می خواهند. آنها افرادی سازگار و متواضع هستند، آنها تمایل دارند هر موقعیتی را به حداقل برسانند. چیزی که آنها می خواهند این است که همه چیز به آرامی پیش برود.

نقطه قوت او: فروتنی و توانایی او در آرام کردن آبها و حل اختلافات است.

نقطه ضعف آنها: تنبلی و تمایل آنها به تطابق رادیکال تر یا درگیر نشدن در کارها تا تحت تأثیر قرار نگیرند.


اگر می خوای بدونی که چگونه خودت را برای رشد شخصیتی تغییر بدی اینجا را کلیک کن.


0
کــارمـا :
30
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
mgbusinessacc